דובר צה"ל דניאל הגרי, אמר היום (שישי) כי פורסם בשוגג סרטון מחקירת מחבלי חמאס, שבו נאמר שמו של החטוף מתן צנגאוקר וכן פרטים על חטיפתו, כאשר כל זאת מבלי שמשפחתו עודכנה מראש. 

אוריון, חנן ומישל: צה"ל חילץ שלוש גופות חטופים מרצועת עזה
המשפחה קיבלה את הבשורה מהרשתות: חולצה גופתו של החטוף חנן יבלונקה

למעשה, מדובר באחד מתיעודי החקירה של מחבלי חמאס ב"דיילי מייל" הבריטי. המחבל שנחקר הודה בחקירה כי אביו ודודו אנסו, רצחו וחטפו נשים וגברים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, כאשר לאחר מכן הוא מדבר על רגע החטיפה של מתן צנגאוקר, שהוא ובת זוגו אילנה נחטפו לרצועת עזה, והיא שוחררה. 

המחבל אמר בחקירה: "כשיצאתי ראיתי קיבוצניק שהתחבא בין העצים, אז תפסתי אותו. זה קרה עם ההגעה של חסן ואבא שלי. חסן רצה לתקוף אותו בגלל שהוא תקף אותו מילולית. הוא נתן לו מכה בגב ואני עצרתי את חסן ואמרתי לו שהוא עליי. לקחתי את הקיבוצניק ואמרתי לו שאני צריך לחזור הביתה, הוא אמר 'אוקיי'".

מתן צנגאוקר (צילום: באדיבות המשפחה)
מתן צנגאוקר (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר מכן, החוקר שאל מה היה שמו של אותו קיבוצניק, והמחבל ענה מתן. "שאלתי אותו מאיפה הוא, והוא אמר שהוא מאופקים. הוא נתן לנו קולה, נוטלה ומים - ויצאנו. היה איזה 15 אנשים שם, הם רצחו לקחת את מתן ממני בכוח, שאלתי 'מאיפה הם' והם ענו 'מהעיר'. השאר אמרו שהם לא מוכנים להגיד עד שיזהו אותי. לקחו אותו ממני בכוח והכניסו אותו לג'יפ, ולקחו אותו משם לעזה". 

דובר צה"ל אמר: "המידע שנאמר בחקירה לא הוצג למשפחתו של מתן טרם הפרסום בגלל טעות אנוש. תחקרנו את הטעות הזו לתוך הלילה והבוקר דיברתי עם עינב אמו של מתן ועם ירון ואביו והתנצלתי באופן אישי בפניהם. הטעות הזו קרתה בתום לב. זו טעות שנולדה כתוצאה מכך שאנחנו נמצאים במערכה, מערכה עולמית על מנת לא לאפשר לעולם לשכוח את מה שקרה ב-7/10".