ראובן יבלונקה, אביו של חנן יבלונקה ז"ל שגופתו חולצה מעזה, סיפר אתמול (שישי) בריאיון בערוץ 12 כי את הבשורה על מותו וחילוצו של בנו הוא קיבל מהרשתות החברתיות, וכי אף אחד מהממשלה לא התקשר אליו, והיחיד שחייג היה נשיא המדינה - יצחק הרצוג.

"הנה הבנות שיכולות להיכנס להריון": ברוטליות בסרטון חטיפת התצפיתניות

"אף שר אף אחד לא מתקשר. היחידי שהרים טלפון היה בסביבות 11 נשיא המדינה", סיפר. הוא הוסיף, "טלפון אחד, שמישהו ירים טלפון, "בוקר טוב, אנחנו מצטערים". אבל אין עם מי לדבר. אולי אני צריך להיות חבר מרכז הליכוד כי אז היו מתקשרים אליי כולם".

על גילוי הבשורה הקשה, הוא מספר: "לפנות בוקר קיבלנו הכל בהפתעה. מקבל הודעות "זה שלך? זה אתה?" לא קולט מה רוצים ממני, אמרתי: "אולי זה שיבוש". אחר כל הבת שלי ב-7 בבוקר מתקשרת: "אבא אתה ער? אני צריכה לספר לך. באינסטגרם מופיע שחנן נרצח והגופה שלו בתל אביב". שתקתי רגע הייתי בהלם. אז התקשרה אליי המלווה שלנו מהצבא: "אנחנו רוצים ב-8 וחצי, תאסוף את ורד. תביא את אביבית, תביא את אורית" (האישה והילדה), "אל תמהרו". אני כבר מבין הכל. את האמת הם באו וישבו לא היינו מופתעים כבר", אמר בעצב.

חנן יבלונקה (צילום: באדיבות המשפחה)
חנן יבלונקה (צילום: באדיבות המשפחה)

נזכיר, כי זו אינה הפעם הראשונה שבה הממשלה לא דיברה עם משפחות החטופים. בנושא דומה, סיפר אחיו של יצחק אלגרט, שנחטף מביתו בניר עוז, כי כשחמאס הפיץ סרטון של אחיו - אף אחד מהממשלה לא דיבר איתו: "ואני לא היחיד".

דני אלגרט, צעדה למען הנשים החטופות (צילום: אבשלום ששוני)
דני אלגרט, צעדה למען הנשים החטופות (צילום: אבשלום ששוני)

דני אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט שנחטף מביתו מקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, שיתף כבר בחודש מרץ כי לאחר הסרטון שהפיץ חמאס על כך שאחיו נהרג בשבי - אף אחד מהממשלה לא התקשר אליו: "הודיעו לי ביום שבת והראו לי סרטון. אף אחד, לא מהקבינט, לא מהממשלה, לא מראש הממשלה, ולא אשתו, לא יודע, אולי לא היה לה זמן גם - לא הרים אליי טלפון לשאול אותי מה העניינים. לא התקשרו לשאול, 'מה קורה דני, איך אתה עם הידיעה שקיבלת? איך המשפחה? הכל בסדר? צריך משהו?'", שיתף בעצב. עוד אמר, כי בעצם לא קיבל הודעה רשמית בנושא.

נזכיר, כי צה"ל הודיע אתמול שאיתר שלוש גופות חטופים ברצועת עזה - אוריון הרננדס ראדו, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. הם הובאו לשטח ישראל והתברר כי נרצחו ב"עיקול המוות" בכביש 232 ליד מפלסים בבוקר השבעה באוקטובר.

חנן יבלונקה בן 42, אב לשניים מתל אביב, יצא לבלות במסיבת נובה עם ארבעה מחבריו, שכולם, וביניהם הכדורגלן ליאור אסולין ז"ל, נרצחו. הרכב של חנן נמצא בסמוך לקיבוץ מפלסים, כשגופת אחד מהחברים בתוכו, וגופות שלושת האחרים בסמוך לו. במשך כמעט שלושה חודשים לא היה ברור מה עלה בגורלו של יבלונקה, וב-4 בינואר הודיע דובר צה"ל כי יבלונקה מוגדר כחטוף.

על פי הנתונים שנמסרו למשפחה הוא נרצח כבר בשבעה באוקטובר וגופתו הובאה לעזה ונמצאה בג'באליה. המשפחה קיבלה את הבשורות הקשות באמצעות הודעות ממקורבים שרצו ברשתות עוד לפני שצה"ל מסר להם. חנן הותיר שתי אחיות אורית ואביבית, שני הורים ראובן וורד ושני ילדים. ירין ואמילי, גרושתו ואם ילדיו קיבלה את הבשורה כשהיא בחופשה ביוון ומנסה למצוא טיסת חזור להלוויה שתערך ביום ראשון הקרוב.

הבוקר הוא אמר למעריב: "אני כועס כועס על הצבא, ששמעתי שהבן שלי נרצח, רק אחרי שקיבלתי מהבוקר יותר מ-100 הודעות. מ-7 בבוקר שלחו לי הודעות -  'זה נכון?' נודע לבת שלי והיא סיפרה לי שראתה הודעה בטלגרם שצה"ל החזיר שלוש גופות, ביניהן את חנן. היא כנראה לא רצתה לספר לי עד שנקבל הודעה רשמית. רק ב-8:30 באו נציגים מהצבא והודיעו לי".

נזכיר, כי ישנם 125 חטופים ברצועת עזה, כבר יותר משבעה וחצי חודשים.