תא"ל (במיל') דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה וקצין אג"ם באוגדת עזה, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וליאת רון ב-103FM והתייחס לאמירתו של ראש המל"ל צחי הנגבי שאמר כי המלחמה תימשך לפחות עוד שבעה חודשים.

בוקר קשה: שני לוחמים נפלו בפיגוע בשומרון, לוחם נוסף נפל בעזה
משאיות דלק הותקפו - והתלקחו: 3 פעילי חיזבאללה חוסלו בסוריה | דיווח

משעל פתח ואמר "בעזה נוצרה דינמיקה של מלחמת גרילה שמזנבים בכוחות צה"ל והחיילים משלמים את המחיר" ושמחי השיב, "אני מבין שבעזה יש מלחמה, ובמלחמה יש קרבות ויש גם יריב. סה"כ אני חושב שצה"ל והלוחמים שלנו עובדים יפה מאוד שם. במלחמה יש גם מחירים כבדים, אבל יש גם הישגים. סה"כ ככה צריך להסתכל על כל הנושא הזה". 

החטופים עדיין שם, המו"מ תקוע. אולי נכון מה שאמר אתמול ראש המל"ל? 
"ראש המל"ל צודק, מדינת ישראל במלחמה בעצם גם דה פקטו כמעט 76 שנים. אנחנו במלחמה אחת ארוכה, על הקיום. היינו גם במלחמה 25 שנים כשירו על עוטף עזה, חלק לא ראו בזה מלחמה. ביו"ש אנחנו במלחמה עשרות שנים. הנה עכשיו גם מתחילה מלחמה קטנה גם באזור בת חפר. העמידה עם הסטופר וכל דקה לראות מה קורה, לדעתי זה לא נכון.

עוד ציין, "כאחד ששילם את המחיר, זה או שאתה משלם את המחירים עכשיו או שאתה דוחה את תשלום המחירים. וכמו בדחייה רגילה, אתה משלם אחרי זה בריבית דה ריבית. אני חושב שלשמחתי בתקופה האחרונה צה"ל מתחיל להביא הישגים מרשימים. ראינו את רפיח, לפני פחות מחודש כולם אמרו 'מה יהיה?' והנה, נכנסנו לרפיח, כמעט כל פילדלפי בידנו, גילינו מה שידענו, שיש שם מנהרות שמספקות את התחמושת לארגון הרצחני הזה".

פעילות צה''ל ברפיח 28.05.2024 (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ברפיח 28.05.2024 (צילום: דובר צה''ל)

שמחי מוסיף: "צריך אורך רוח, נחישות, סבלנות, ועם העוז והגבורה של הבנים שלנו נגיע למצב יותר טוב. אחרי זה נפנה להסכמים. אין ספק שצריך לדבר על המאמר הזה, צריך לזכור שהפיקוד הצה"לי התחיל את התמרון היבשתי בעודף של 1200 הרוגים. שיש לך כזו משקולת על הצוואר, זה נושא מאוד מורכב".

"האם להחליף את הפיקוד ממש בתחילת הקרב? אני חושב שאחרי שמונה חודשים, אם אפשר למנות ראש אמ"ן ולסכם מפקדי אוגדות, אפשר, ולהמשיך קדימה. לא הייתי עושה את זה בימים הקרובים כי סה"כ המאמץ עכשיו ברפיח מתקדם יפה. אבל אחרי זה? כן. סה"כ, אין ספק, כולנו אנשים, לכולנו יש משקולות כאלה ואחרות על הצוואר", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM