חיזבאללה פתח בקמפיין גיוס תרומות לרכישת רקטות וכטב"מים בצל המלחמה המתמשכת בדרום לבנון, כך דווח היום (חמישי) ב"אל ערביה". הצעד פתח פתח לשאלות באשר לעיתוי והסיבות להשקת הקמפיין, כאשר ההערכות הן שארגון הטרור מעוניין להיערך לשלב הבא במלחמה, או סובל ממשבר כלכלי ואינו זוכה לתמיכה מספקת מאיראן.

מצרים עולה מדרגה? "הורתה לחיילים בגבול להשיב אש אם יירו עליהם"
הניסיון שכשל: הוויתור שישראל הייתה מוכנה לעשות כדי לא להסתבך עם איראן | דיווח

על פי הדיווח, "ועדת התמיכה של ההתנגדות האסלאמית" הכינה שני סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, כאשר הראשון מראה אדם אוחז בידו של בנו, מביט לשמיים, רואה מטוסים ואומר: "הרימו את ראשכם, למעלה, לשמיים. מסע קל, ועין אלוהים דואגת לך... תרמו לפרויקט". בסרטון השני בו ניתן מספר טלפון לתרומות, נכתב: "התמיכה שלכם מספקת כמו הטיל הזה".

חיזבאללה גם העלה את "שיח" השיקום והסיוע לעקורים, לתושבי כפרי וערי הגבול ולמשפחות המחבלים, מאחר שההפסדים נאמדים במיליארדי דולרים. לפי הדיווח הממשלה אישרה רק 93 מיליארד ו-600 מיליון לירות לבנוניות, שהם כ-1.04 מיליון דולר, ובתמורה ספגה מטח של ביקורת מצד מתנגדי ארגון הטרור על אישור סיוע כזה.

המרצה והפעיל הפוליטי עלי מוראד לא סבור כי השקת קמפיין התרומות באה על רקע מחסור כלכלי ממנו סובל חיזבאללה, שכן "קמפיינים כאלה אינם מכוונים לגייס כספים, ככל שהם נוגעים לתקשורת עם העם ולהתמודדות פוליטית עם הסביבה העממית, אחרת ישנם מקורות מימון גדולים יותר שניתן לפנות אליהם", אמר בראיון שהעניק לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד".

"אני לא חושב שלחיזבאללה חסר כסף או שיש לו אובססיה כלכלית לנהל את המערכה, בידיעה שהמלחמה הארוכה זקוקה לתחמושת ולשירותים, אבל המטרה העיקרית, לדעתי, של המערכות האלה, היא בדרך כלל לערב את הקהילה בקרב ולגרום לאנשים להיות מודעים לכך שהקרב הוא שלהם", אמר מוראד.

מוראד אמר כי "עיתוי המערכה קשור למלחמה הארוכה, שלדעתי תימשך חודשים, ואין ספק שחיזבאללה מבצע את המהלכים הללו גם כגורם שפועל ורואה עצמו במקומות רבים כמייצג את החברה כולה", וציין ש"המצב שונה מהמלחמה ב-2006 שנמשכה שבועות, בעוד שהמלחמה הזו פרצה לפני שבעה חודשים והפכה לדרך חיים".

בתוך כך, גורם בחיזבאללה אמר ל"ערבי החדש" כי "הוועדה מארגנת בכל תקופה קמפיינים פומביים לתמיכה בהתנגדות שמטרתם העיקרית היא לערב את הסביבה בניצחונות מול האויב". עוד הדגיש, כי "המפלגה אינה סובלת ממחסור כלכלי, להפך, ויש לה ארסנל גדול של נשק שאמרנו שוב ושוב שיפתיע את האויב וחשפנו רק אחוז קטן ממנו בעימותים המתמשכים מאז ה-8 באוקטובר האחרון". הוא ציין גם כי "הסביבה רוצה לתמוך בהתנגדות במלחמתה באויב ולשמור על האדמה ששייכת לכל העם הלבנוני".

הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)
הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)

כמו כן, עובדים בוועדת התמיכה בהתנגדות אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "הוועדה קיבלה רישיון ממשרד הפנים הלבנוני בשנת 1991, ותחילתה הייתה בשנת 1985, כך שהאירועים הניעו תומכים רבים של חיזבאללה וההתנגדות לארגן התכנסויות כדי לתרום לה, והיה לה גם תפקיד בבחירות לפרלמנט בשנת 1992". הם הדגישו כי "תפקידה של הוועדה קשור לשני תחומים; הראשון הוא להפיץ את תרבות ההתנגדות בחברה, והשני קשור להבטחת תמיכה כספית בה כדי להמשיך אותה, ולהשתתפות אנשים בשימורה".

עוד הדגישו, כי "המצור והסנקציות על חיזבאללה לא החלישו את הגוף, אלא להפך, התרומות נמשכות ובתנופה, רוצים לתמוך בהתנגדות בכל מה שיש לה".