מערך ההגנה האווירית זיהה היום (חמישי) כטב"מ צה"לי שטס במרחב האווירי של שלומי, ומסיבה שטרם ברורה, הוחלט להפעיל נגדו את מערכת כיפת ברזל. כלי הטיס התרסק ושברים שלו נחתו בשטח פתוח בסמוך לעיירה הצפונית, ושריפה פרצה במקום.

חיזבאללה מבין את המסר: הטיסה החריגה לארה"ב והקומנדו שיעלה לצפון
נערכים לשלב הבא או צמאים לכסף? הקמפיין המפתיע שמשיק חיזבאללה

מערך הנ״מ זיהה מל״ט של חיל האוויר בעת שזה טס בגזרה המערבית. מסיבה לא ברורה שוגר לעבר המל״ט טיל ירוט מכיפת ברזל אשר הפילה את המל״ט הישראלי. בחיל האוויר קיימת מערכת שמטרתה להוריד את כלי הטיס הצה"ליים ממכ"מים המאתרים כלי טיס עוינים, שאמורה למנוע מקרים מסוג זה, ולפי שעה לא ברור מה השתבש. מצה"ל נמסר: "האירוע מתוחקר".

ההיערכות נמשכת. הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
ההיערכות נמשכת. הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, ההיערכות להעצמת הלחימה בגזרה הצפונית נמשכת. אוגדה 98 צפויה לצאת בימים הקרובים מרצועת עזה, בלבנון מבינים את המשמעות: 98 תצטרף לאוגדה 36 שכבר עלתה צפונה וכן לאוגדות נוספות של צה״ל. 98 ו-36 הן הכוח המשמעותי העוצמתי להתקדם לתוך לבנון. סביר להניח כי גם המבצע ברפיח יושלם בתוך ימים ספורים, מה שיאפשר לצה״ל לפנות עוד כוחות לבעיה המשמעותית שמונחת על השולחן והיא גבול הצפון. 

בישראל מבינים שחיזבאללה לא מורתע. בישראל מבינים שגם הסכם טוב ככל שיביאו האמריקאים, הבריטים והצרפתים לא ייתן את המענה האמיתי והשלם. הוא ידחה במקסימום את העימות הזה בשבועות, חודשים, אולי בשנה שנתיים. אבל הוא יכניס את ישראל לאתגר ביטחוני רציני של דריכות בהגנה בגבול הצפון, עם סדרי כוחות של פי שלוש או ארבע מסדרי הכוחות של צה״ל שהיו בצפון ערב המלחמה.