רס"ל נתנאל הוא רווק בן 30, במקור מגוש עציון, אך בתקופה שלפני המלחמה התגורר באטלנטה בארצות הברית. הוא הגיע לארץ בשל המלחמה. בסדיר שירת בחטיבת כפיר וכיום נתנאל משמש בתפקיד מפעיל רחפנים בחפ״ק סמ״פ. התפקיד כולל שיתוף פעולה עם חיל האוויר והכוונה ארטילרית, ולו שתי משימות עיקריות.

האימפריה המוסלמית שהודיעה: מוכנים לקחת חלק מהשליטה ברצועת עזה
אין מנהיג בישראל: ביידן נכנס לנעליה של גולדה מאיר והכריז על שלב הנקמה

הראשונה זיהוי מטרות וסריקת שטח ויעדים, והשנייה סריקת מבנים ופירים לשלילת מחבלים ומטענים. היתרון של התפקיד שממלא נתנאל עבור הכוחות הפועלים הינו זמינותו המיידית בשטח עד לרמת המחלקה, ללא צורך בהתערבות של חיל האוויר.

לוחמים בעזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמים בעזה (צילום: דובר צה''ל)


הזמינות מאפשרת הצלת חיים ממש ועל כך עוד נפרט כאן. נתנאל מספר שב-7.10, "ברגע שיצאו הסרטונים ברשתות עם המחבלים בשדרות וה-RPG על הטנדר, הבנתי שיש מלחמה". בטיסה הראשונה הוא חזר לארץ, אך זה לא היה פשוט, לקח לו יומיים עד שמצא טיסה. במלחמה הוא שירת שלושה חודשים בצפון הרצועה ומרכז הרצועה, תחת יחידה 36 ומשם עבר לשרת תחת חטיבת הקומנדו, שלושה חודשים עם אוגדה 98 וגם בשכונת חמד שבחאן יונס.

תיעוד הלחימה בעזה (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד הלחימה בעזה (צילום: דובר צה''ל)

לאחרונה שירת תחת חטיבת הצנחנים בג'באליה, משם יצא בסופ"ש האחרון. נתנאל גם מתנדב באיחוד והצלה ובכיתת הכוננות של היישוב. הוא תמיד חמוש והוא מעריך שאם היה בארץ ב-7.10 הוא היה יורד לדרום "בלי לחשוב פעמיים". 

התחושות שלו היו קשות באותם ימים ולדבריו, "עד היום יש תחושת אשמה", שלא היה שם. בעזה הרגיש שהאשם מתפוגג מעט, "צה''ל עובד שם בכל הכוח, כמו שצריך". הוא אומר ומוסיף: "שנים מדברים על צה"ל שצריך לעשות את העבודה, ואנחנו מרגישים שאנחנו עושים את
העבודה". מבחינתו של נתנאל, "התוצאות מדברות בשם עצמן. אנחנו משמידים המון תשתיות טרור. החטיבה מצאה גופות של חטופים. תופסים מחבלים בחיים, הורגים מחבלים... מרגישים בשטח ביום יום את העשייה שלנו".

הפצצות בעזה (צילום: דובר צה''ל)
הפצצות בעזה (צילום: דובר צה''ל)

אירוע מרכזי שפעל בו בתוך הלחימה בעזה התרחש לא מזמן בג'באליה, הוא משתף: "נטרלתי רחפנים של האויב עם מטען חבלה שהיה מוצמד אליו, באמצעות רחפן שלנו". נתנאל סבור ש"אם לא הרחפן, אני והצוות שלי כנראה לא היינו פה היום. רעדו לי הידיים כשראיתי את זה".

לוחמים בעזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמים בעזה (צילום: דובר צה''ל)

נתנאל גם פועל להסברה של ישראל בעולם. הגיע לעזה עם מצלמה וכמות הוויזואליה שהוא אגר עצומה, הוא מעיד על עצמו: "אני אוהב לתעד. יש לי המון חברים באינסטגרם וברשתות מחו"ל, יש כאלה שמעלים פוסטים אנטי ישראלים. רציתי להראות את מה שקורה בפנים, מה שקורה באמת. אני נמצא שם פיזית ורואה מה קורה".

לנתנאל חשוב להדגיש והוא חוזר שוב על העיקר עבור מי שבחוץ: "צה"ל עובד טוב בתוך הרצועה". המסר שלו הוא ש"ידעו שצה"ל עושה הכול כדי להחזיר את החטופים ולהשמיד את חמאס. גם אם זה לא נראה ככה, זה מה שקורה".