יו״ר התעשייה האווירית ושר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, יחד עם ראש מנהלת "חומה" וראש מנהלת מל"טים במפא"ת שבמשרד הביטחון, אירחו את קנצלר גרמניה אולף שולץ בביתן התעשייה האווירית בתערוכת ILA ברלין בבירה הגרמנית. הקנצלר התרשם ממערכת החץ אותה רכשה גרמניה בעסקה הביטחונית הגדולה בתולדות ישראל. זאת, בצל ההחלטה של נשיא צרפת עמנואל מקרון לא לאפשר לתעשיות הביטחוניות להציג בתערוכת הנשק הגדולה שתתקיים בצרפת בשבוע הבא.

מפיקים לקחים מ-7 באוקטובר: "יחידת העוטף" החדשה בצה"ל
זורקים את הקליפות של השום והבצל? לא תאמינו מה אפשר לעשות איתן

את פמליית הקנצלר ליוו ראש מנהלת חומה במפא"ת שמשרד הביטחון, משה פתאל, ראש מנהלת מל״טים מפא״ת ורמ״ח שכבה עליונה במנהלת חומה אל״מ ר׳, סמנכ״ל שיווק תעשייה האווירית הודי להב, סמנכ״ל תקשורת וממשל שי גל וראש משלחת התע״א בגרמניה גילי מאי.

עמיר פרץ אמר כי "שיתוף הפעולה עם גרמניה הוא אמיץ וחשוב, ביטחונית ולא פחות מכך מדינית, והתעשייה האווירית גאה להיות חלק מעוצמת הקשר. דווקא בעת הזאת ובמיוחד לאחר אירועי 14 באפריל בהם התעשייה האווירית הוכיחה את יכולתה להגן על אזרחי ישראל מירי טילים מסיבי לעברה, למד העולם כי אנו נותנים את ההגנה המירבית מפני האיומים הקשים ביותר, ויש לאזרחי ישראל סיבות טובות לגאווה. נמשיך לעשות כל דבר אפשרי ומעבר לכך לשמור על ביטחון ישראל, וגם על ביטחונם של ידידותנו בעולם".

עמיר פרץ ואולף שולץ בתערוכה ILA ברלין (צילום: דוברות התעשייה האווירית)
עמיר פרץ ואולף שולץ בתערוכה ILA ברלין (צילום: דוברות התעשייה האווירית)

ראש מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל: "משרד הביטחון ממשיך כל העת בקידום היחסים הביטחוניים והאסטרטגיים עם ידידותינו בעולם, שגרמניה היא מהמרכזיות שבהן. הצגנו לקנצלר את ההתקדמות במימוש עסקת המכירה של מערכת חץ 3 ואנחנו נחושים לעמוד ביעדי המשותפים שהצבנו לעצמנו".