השריפות הקשות בצפון: 230 דונם של אגס, נקטרינה וכרם יין של החקלאי מאור צ'רנה נשרפו במהלך הימים האחרונים. צ'רנה, שמתגורר בקיבוץ יפתח, התראיין היום (רביעי) ב-103FM, וסיפר על ההתמודדות הקשה.    

בחיזבאללה הבינו את המתנה שהעניקה להם הממשלה - והתחילו לפעול
ללכת עם ולהרגיש בלי: כך מתכנן חמאס להמשיך ולשלוט בעזה גם "ביום שאחרי"

הוא שיתף כי מדובר בנזקים שנאמדים בכמה מיליוני שקלים. כנשאל בנוגע לפיצוי על כך מהמדינה, השיב: "יש את משרד החקלאות שאנחנו מדברים איתו באופן רציף. יש מסלול של מס הכנסה שנקבע, עוד בעקבות הפינוי, אבל זה לא משהו מוחלט, אין איזה מתווה שמאשר דברים, לנזק ישיר יש. לנזק ישיר אתה יכול לקבל החזרים".

שריפה בקרית שמונה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אתה כל הזמן נמצא שם?
"אני מפקד כיתת הכוננות, אז אני משתדל להיות כמה שיותר, יחד עם הרבש"צ של היישוב וכל החברים של הכיתה, משתדלים להיות פה כמה שיותר וכמובן לראות את המשפחות המפונות שלנו".

על התסכול מהמצב, אמר: "החצר שלי נדלקה ואם לא היינו מגיעים לשם אז הבית היה נדלק. מפעל נטפים, דקה לפני שהוא נשרף, הצלחנו להצר את האש מחוץ לגדר של המפעל. אז כן, עשינו את זה בלי ציוד מתאים. המדינה לא נמצאת בכל מקום. היא לא שם וזה מתסכל וזה כואב, אתה מרגיש את הלבד הזה. אני מרגיש לפעמים כמו ב'חומה ומגדל', חוץ מצה"ל שבאמת עושים, כי גם אנחנו חלק מצה"ל בתור כיתת הכוננות.

גם באזרחי, הצוותים של כב"ה שהיו פה, עשו מעל ומעבר והצוותים של המועצה שבאמת סיכנו את עצמם וגם היו פה. גם להם אין את הציוד הכי מתאים, אבל זו תפיסה של המועצה שהבינו כבר שב-2006 שצריך לבנות צוותי חירום רציניים יותר, כי בסוף זה הציל את המצב".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]