המלחמה בעזה: כלי התקשורת הערבים דיווחו כי חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) בית ספר במחנה הפליטים נוסיראת, שבו תופסים מחסה עקורי מלחמה פלסטינים. משרד התקשורת הפלסטיני מסר כי כ-30 בני אדם נהרגו בתקיפה. בצה"ל אישרו את התקיפה ומסרו כי מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר והשתייכו ליחידות נוחב'ה, חוסלו. עם זאת, לא נמסר בדיוק כמה מחבלים נהרגו בתקיפה.

צה"ל נכנס בהפתעה למחנות המרכז
חדירה לגליל, טילים של חצי טון לגוש דן: תרחיש האימים של המלחמה בצפון

לפי דובר צה"ל, המחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר של אונר"א, תוך ניצולו כאיתור אזרחי וכמחסה. בתקיפה חוסלו מחבלים שתכננו להוציא לפועל תקיפה נגד כוחות צה"ל באזור בטווח הזמן המיידי.

נקודות שהיית מחבלים בבית ספר במחנה נוסיראת (צילום: דובר צה''ל)
נקודות שהיית מחבלים בבית ספר במחנה נוסיראת (צילום: דובר צה''ל)

משרד התקשורת בעזה מסר כי פרט להרוגים, עשרות נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה ואנוש - כך שמספר ההרוגים עוד עלול לעלות. סוכנות הידיעות רויטרס פנתה למשרד הבריאות ברצועה כדי לאמת את הפרטים, אך לא הצליחה לקבל אישור.

רשת אל-מיאדין דיווחה כי תקיפות צה"ל נמשכות מזה מספר שעות, והן הולכות ומסלימות. מדובר צה"ל נמסר: "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים".

רשויות חמאס מסרו בתגובה לאירועים: "אנחנו מטילים את מלוא האחריות לטבח על ישראל ועל ארצות הברית. קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב ולהפסיק את רצח העם נגד הפלסטינים".

פלסטיניות באזור שנפגע בתקיפת צה''ל במחנה נוסיראת (ארכיון, צילום: רויטרס)
פלסטיניות באזור שנפגע בתקיפת צה''ל במחנה נוסיראת (ארכיון, צילום: רויטרס)

בתיעוד שהופץ ברשת אל-ג'זירה נראים אנשי הסהר האדום מפנים מזירת התקיפה פצועים וגופות על אלונקות, בעוד פצועים אחרים נישאים בידי אזרחים במנשאים מאולתרים מסדינים ספוגי דם. בתיעוד שהופץ ברשת קודס נראה אדם מקונן ופורץ בזעקות שבר למול מספר גופות המונחות על הקרקע ומכוסות בשמיכות.

לפני כעשרה ימים תקף צה"ל ברפיח, וחיסל את המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס. במהלך התקיפה פגעו טילים במבנה בו שהו השניים, ולפי גרסת צה"ל - הייתה זו פגיעה מדויקת, אך האש ממנה התפשטה למאהל סמוך שעלה באש. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, כ-45 בני אדם נספו בשריפה, בהם גם ילדים.