תקרית קשה בעזה: ארבעה מחבלים ניצלו הבוקר (חמישי) את הערפל והתקדמו לעבר שטח ישראל. צה״ל הצליח לאתר אותם ולחסל שלושה מחבלים 300 מטרים מגשר העוטף. ההערכה כי מחבל רביעי הצליח בחסות הערפל להימלט לשטח רפיח.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הבוקר שרר ערפל כבד באזור דרום הרצועה. תנאי הראות הקשו על מערכות הגילוי והחוזי ולכן בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה הפעילו ״נוהל ערפל״ במסגרתו נשלח סיור רגלי בחיפוי טנקים לסרוק את אזור החיץ מערבית לגדר העוטף.

במהלך הסריקות במרחק 300 מטרים מהגדר מול הישוב כרם שלום נפתחה אש לעבר הכוח. במקום התפתח קרב בין כוח צה״ל לבין ארבעה מחבלים. בסיוע חיל האויר אש טנק הסתערו הלוחמים על חוליית המחבלים והרגו שלושה מהמחבלים. על פי הערכה מחבל רביעי נמלט בחזרה לתוך רפיח. צה״ל ממשיך גם בשעה זאת בביצוע סריקות.

גורם צבאי אמר כי בשום שלב לא היתה סכנה ממשית ומידית לתושבי כרם שלום וההתקלות של הכוחות עם חוליית המחבלים היתה באזור החיץ.
בשב״כ ובצה״ל יבדקו את זהות אנשי חוליית המחבלים בנסיון להבין האם מדובר בחוליה שהופעלה בהכוונת החמאס. או שמדובר בהתארגנות והכוונה מקומית.

בצה״ל משבחים את פעילות התצפיתניות של אוגדת עזה שהביאו הבוקר לסיכול חוליית המחבלים הליד גדר הגבול בעוטף עזה  מול הישובים כרם שלום וחולית.

מהתחקירים הראשונים עולה כי חיילות התצפית זיהו תנועה חשודה במרחב החייץ במרחק של בין 300 ל400 מטרים מהגבול. הזיהוי בוצע בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר. התצפיתניות לא יכלו לקבל תמונה מלאה של תנועת המחבלים בשל הערפל שהיה במקום.

התצפיתניות מיהרו להפעיל את נוהל ערפל וכן הזניקו כלי טייס כוח חי״ר וכן טנקים למקום. מספר דקות לאחר הזיהוי הראשוני תוך שהתצפתניות מכווינות את הכוחות לעבר המחבלים נוצר מגע אש עם המחבלים והתפתח במקום קרב במהלכו בוצע ירי משולב של לוחמי החי״ר של צה״ל הטנק שפעל במקום וכלי טיס של חיל האוויר.