אלפים ליוו היום (ראשון) למנוחות עולמים את מפקד ולוחם הימ"מ רב פקד ארנון זמורה ז"ל (36) ממושב שדה דוד, שנפל במבצע ההירואי בו חולצו ארבעת החטופים ממחנה הפליטים נוסיראת ברצועת עזה. כאות הוקרה והצדעה הוחלט לקרוא למבצע החילוץ הנועז – "מבצע ארנון" על שמו.

"בן אדם מוסרי בצורה יוצאת דופן": ארנון זמורה הוא גיבור אמיתי
המכתב של ארנון זמורה ז"ל ביום הזיכרון נחשף: "לא היינו מצליחים לקשור נעליים בלעדיכן"

רפ"ק זמורה נטמן בחלקה המשטרתית בהר הרצל בירושלים. בין המלווים אותו בדרכו האחרונה היו מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק, מפקד הימ"מ תנ"צ ח', חברי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, לוחמים ולוחמות מהימ"מ, לצד מפקדים ומפקדות, בני משפחה, חברים ומוקירים רבים.

הלוויתו של ארנון זמורה ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הלוויתו של ארנון זמורה ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רפ״ק זמורה ז״ל, אשר הוביל את כוח הפריצה למבנה בו הוחזקו שלושה חטופים, היה הראשון לפרוץ למבנה ולחלץ את החטופים. בעת הפריצה תוך לחימה, ארנון נורה, נפצע קשה ופונה על גבי מסוק לקבלת טיפול רפואי ובהמשך נקבע מותו. המבצע הנועז נקרא על שמו של רפ״ק זמורה ז״ל ״מבצע ארנון". רפ״ק זמורה ז״ל, בן 36 ממושב שדה דוד, התגייס לימ״מ לפני שמונה שנים, הותיר אחריו הורים, אישה ושני ילדים, אח ושתי אחיות.

ארנון זמורה ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
ארנון זמורה ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

בזמן לוויתו של לוחם ומפקד הימ"מ, רפ"ק ארנון זמורה ז"ל , המערך האווירי של משטרת ישראל ערך מטס כבוד מעל הר הרצל לזכרו של ארנון ולזכרם וגבורתם של כלל חללי הימ"מ, מג"ב והמשטרה במלחמת חרבות ברזל. המטס כלל מבנה של שני מסוקי כחל, שביצעו טיסה נמוכה מעל למיקום הלוויה. 

רבים ספדו לרפ״ק ארנון זמורה ז״ל, ביניהם בני משפחתו, מפכ״ל המשטרה, מפקד משמר הגבול, מפקד הימ״מ, חבריו ליחידה ונציגי ארבעת משפחות החטופים ששוחררו. 

מפכ"ל המשטרה: "ארנון, הכרתי אותך ושמעתי אודותיך רבות. לחמת בשבעה באוקטובר בקיבוצי עוטף עזה, השתתפת באינספור פעילויות ומבצעים ייחודים אשר לנצח יהיו סמויים מעיני הציבור. תמיד ראיתָ את ייעודך לנגד עיניך, חתרת למגע, פעלת באומץ לב השמור ליחידי סגולה ואני מאמין כי חשת בכל עצמותיך את גודל השעה. ארנון, סיכמנו שנצנח יחדיו בסיום תפקידי. לצערי לא הספקנו לעשות את זה".

הלוויתו של ארנון זמורה ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
הלוויתו של ארנון זמורה ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר בהספדו: ״חדור מטרה וחמוש ברוח לחימה ובחתירה בלתי מתפשרת לניצחון, יצאת אתה- ארנון - יחד עם פקודיך אתמול לפעילות מורכבת שאל סופה נשאה עיניים מדינה שלמה וכיאה ללוחמי יחידת העילית המובחרת, לא שבתם בטרם הושלמה המשימה במלואה. נלחמת עד הסוף, עד לניצחון, בקרב הירואי שכלל תנאים קשים ומורכבים, לא ויתרת עד הרגע האחרון, עד טיפת הדם האחרונה".


מפקד הימ״מ, תת ניצב ח׳ אמר בהספדו: "ארנון תמיד היה הראשון וגם מבצע החילוץ ההירואי שבו הוביל ארנון אתמול את לוחמיו, הוא פעל באומץ לב למול הסכנה והיווה דוגמא אישית לאחיו הלוחמים ולפקודיו. פעולותו במבצע הביאה אור ושמחה לעם ישראל ולצערינו, הוא שילם על כך בחייו"