מלחמת חרבות ברזל: אלוף (מיל') יפתח רון טל, לשעבר מפקד זרוע היבשה, שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון ואריה אלדד בתוכניתם ב־103fm על המבצע לחילוץ החטופים ופרש את משנתו בנושא.

בג"ץ: לא נורה על פתיחת חקירה פלילית נגד השר הבכיר | פרסום ראשון
תיעוד נדיר: כך נראה מבצע חילוץ החטופים מעיני הלוחמים

בפתח הראיון אמר: "אני חושב שזה נותן לנו הרבה מאוד תקווה. אני מאוד מקווה שזה גם יביא את הנחישות הכל כך נדרשת להמשיך להילחם. זאת שמחה גדולה עם הרבה מאוד תקווה, אבל יש גם עצב גדול מאד כי נפל ארנון, גיבור ישראל, ששמו כבר הופך להיות אתוס. צה"ל במיטבו וכל הגופים הביטחוניים במיטבם".

"הדבר הכי חשוב שהמבצע הזה מלמד אותנו הוא שאנחנו צריכים להיות נחושים ולהמשיך לתקוף כדי להרוס גם את היכולות הצבאיות של החמאס וגם את היכולות השלטוניות שלו", המשיך. "החמאס חטף מכה מאוד קשה ואל לנו לתת לו להתאושש. אני חושב שהגענו לאפשרות לחלץ את החטופים כתוצאה מלחץ צבאי - זה הולך ביחד. הלחץ הצבאי, לפי מיטב השיפוט שלי, מאפשר את ההזדמנויות המודיעיניות והמבצעיות".

"החטופים מוחזקים על ידי אזרחים תומכי חמאס ולא במקום אחד. הם מחזיקים את החטופים וכל עוד הם לא ירגישו שסופם מתקרב אין להם שום סיבה בעולם להגיע לעסקה. ואם הם יגיעו, זה יהיה לעסקה חלקית שתגזור גזר דין מוות למי שנשאר. אין היום גוף ששולט ברצועת עזה מלבד החמאס. להטיל משטר צבאי לפרק זמן מוגבל ברצועת עזה ייווצרו עוד הזדמנויות לאזרחים למסור את החטופים. יש להמשיך ולכתוש את החמאס: הם לפני הכרעה", הוסיף.

חפ"ק מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צה"ל)

לאחר מכן אמר: "לא מפסיקים מלחמה לפני הכרעה. אני לא נגד עסקת חטופים, אבל בלבד שלא נסכים להפסקת המלחמה. לא שמעתי שהחמאס קיבל את ההמלצה שלנו. הם עדין לא נמצאים במצב שבו הם אומרים אין לנו ברירה. לא חושב שיש חלופה אחרת. גם דרך מבצעים כמו שהיו אתמול, וגם באמצעות התקרבות לעסקה לא תהיה לחמאס ברירה אלא לקבל אותה. מי שצריך להתחנן לעסקה זה החמאס ולא אנחנו".

"ככל שנכריע ברצועת עזה את החמאס, נוכל להתפנות למאמץ העיקרי החשוב לקיומה ובטחונה של מדינת ישראל וזה הקרב נגד החיזבאללה", אמר בסיום הראיון. "כיום אנחנו במגננה, אנחנו בהתשה. אנחנו נלחמים בחיזבאללה בשטחנו, זה מה שיחזיר את התושבים שלנו הביתה?".