אפקט ג׳נין: צה״ל יצא הלילה (שני) למבצע חטיבתי במחנה הפליטים פרעה בבקעת הירדן. לאחרונה מחנות הפליטים בבקעה מנסים ליצור פעילות עוינת ולהקים גדודי טרור תוך שהם מנסים לחכות את הפעילות של גדודי הג׳יהאד האסלאמי והחמאס בג׳נין. בצה״ל מכנים את ההתארגנויות החדשות: ״אפקט ג׳נין״.

עסק אבוד מראש? "סינוואר לא ישחרר את החטופים"
עליונות אווירית: חיזבאללה זיהה את נקודת התורפה והעלה הילוך

במהלך הלילה חטיבת הבקעה והעמקים פתחה במבצע רחב היקף במחנה הפליטים פרעה לסיכול טרור בשבועות האחרונים זיהו בשב״כ ובצה״ל נסיונות של תושבים במחנות הפליטים טובאס ובמחנה הפליטים פרעה להקים גדוד טרור של הג'יהאד האסלאמי.

התארגנות מקומית אולם על פי הערכה היא ממומנת ומוכוונת מרחוק על ידי איראן, דרך השלוחות של הג׳יהאד האסלאמי בחו״ל. האפקט ג׳נין בשל הקרבה של שני המחנות טובאס ופרעה לעיר ג׳נין והעובדה כי מחנה פליטים הקים בשנים האחרונות גדוד טרור שמבצע פעילות טרור משמעותי יצר את מנגנון החיקוי מצד הצעירים במחנות הבקעה.

כוחות צה''ל ומפקדי אוגדת יהודה ושומרון בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ומפקדי אוגדת יהודה ושומרון בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)

הכוחות שלוקחים חלק במבצע הם גדוד דוכיפת של חטיבת כפיר, לביאי הבקעה וגדוד 94 הוא גדוד חי״ר ראשון מזה למעלה מעשור שהגיע לתגבר את חטיבת הבקעה גם בזירה האיו״שית וגם בגזרת הגבול המזרחי.

בצה״ל אומרים כי המבצע מתמקד בחישוף ונטרול מטענים, חיסול מחבלים חמושים ומעצר מבוקשים מאז שעות לפנות בוקר בוצעו זריקות מטענים וירי לעבר הכוחות. על פי צה״ל אין נזק ונפגעים על פי הערכת הכוחות הלוחמים ⁠עד כה חוסל מחבל ונפצעו עוד מספר מחבלים, נעצרו שלושה מבוקשים. הפעילות אמורה להימשך עוד זמן.