שעות בודדות לאחר שמפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד הודיע על התפטרותו, שלח לו גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול מכתב, בו הוא עושה מאמץ לחזק את ידיו ורוחו. את מכתבו פתח ירקוני במילים הבאות: "אירועי השבעה באוקטובר טלטלו את קהילותינו וגרמו לשבר עמוק אשר ייקח זמן רב לשקמו".

הקו האדום נחצה? מתקפת כטבמ"ים ונ"ט של חיזבאללה לעבר הצפון
"חולשת ההנהגה מעודדת את חיזבאללה": המתיחות בצפון דורשת שינוי מדיניות?

בהמשך פנה אל האוגדונר וכתב: "מאז אותו יום ארור אנו מרגישים את כובד האחריות האישית העמוקה שרובצת על כתפיך, ובה בעת את נחישותך לייצב מחדש את קו ההגנה על יישובי העוטף ולחתור להכרעה, תוך דאגה עמוקה לשלום התושבים ולהחזרת האמון". ירקוני מציין כי מאז אותו יום, רוזנפלד ולוחמיו התייצבו להמשיך להילחם וכי אלה משלמים את "מחירה הכבד של המלחמה".

עוד כותב ירקוני: "האחריות לאסון נחלקת בין גורמים רבים ואינה נתונה על כתפייך בלבד. אולם, ברוח ערכי צה״ל וערכייך האישיים כקצין, כלוחם וכאדם, הנך נמנה בין הבודדים להודות בכך ולקחת אחריות". ירקוני הדגיש: "זהו מעשה ערכי ברוח אישיותך, אשר מחזק את שיקום האמון בצה"ל ובמפקדיו בעת הזו".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול (צילום: פלד ארבלי)
גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול (צילום: פלד ארבלי)

עוד ציין ראש המועצה, נסיעה שלו יחד עם תא"ל רוזנפלד לתוך שטח הרצועה, מול קיבוץ ניר עוז כחודש לאחר תחילת הלחימה. ירקוני הזכיר, "היה חשוב לך שאראה במו עיניי את רוח הנחישות במערכה העזה להזרת הביטחון ללא פשרות, מול הישוב שהפך לדאבוננו לאחד הסמלים הכואבים ביותר של החידלון באותה שבת".

ירקוני סיים במילים: "אנו מבקשים לחזק את ידייך ולתת לך את מלוא הרוח הגבית כל עוד הנך בתפקיד להמשיך במשימה העליונה, שהיא החזרת החטופים הביתה והמשך לחימה עד להכרעה ועד אשר יחזור השקט לאזורנו ונוכל לשוב לשגרת חיינו, לעבד את שדותינו בביטחון, להשתקם, לצמוח ולהתפתח".