הלחימה מול חיזבאללה נמשכת, ולמרות העליונות הצבאית של ישראל המתבטאת בארסנל צבאי גדול ומשוכלל יותר, ארגון הטרור השיעי התחמש בשנים האחרונות באופן שעלול לשנות את המשוואה מול ישראל. 

מגזין Foreign Policy דיווח היום (רביעי) כי לטענת גורמים בכוח קודס - ארסנל החימוש של חיזבאללה כולל למעלה ממיליון טילים ורקטות מסוגים שונים. בין היתר, מחזיק ארגון הטרור קטיושות מדויקות ו"משופרות", רחפנים וכטב"מים מתאבדים החמושים ברקטות מתוצרת רוסית.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פירוט על טיל האלמאס (צילום: ISWNews)
פירוט על טיל האלמאס (צילום: ISWNews)

עם זאת, הנשק שצריך להדאיג ביותר את ישראל, לפי הדיווח, הוא טיל ה-"אלמאס" מתוצרת איראנית שנוצר בהשראת ה-"ספייק" הישראלי שפיתחה חברת רפא"ל. מדובר בטיל נגד טנקים בעל מנגנון "שגר ושכח" המאפשר ליורה לכוון למטרה ולהימלט מהמקום במהירות. את הטיל פיתחו האיראנים על ידי בחינת יכולותיו של הספייק, תוך הנדסה הפוכה של הטכנולוגיה שלו.

חמאס זה משחק ילדים: ארסנל הנשק המפלצתי של חיזבאללה נחשף
המערכה תתפתח? לאחר החיסול הדרמטי בלבנון: צה"ל העביר איתות לחיזבאללה

מכון המחקר ״עלמא״ לאתגרי הביטחון של ישראל בגבול הצפון, פרסם השבוע דו״ח שמנסה להעריך את היקף ארסנל הנשק בידי חיזבאללה. על פי חוקרי המכון, בידי ארגון הטרור השיעי מספר אלפים בודדים של רקטות וטילים מדויקים - מתוך סך הכול 75 אלף רקטות וטילים, ביניהם גם מאות טילי ההגנ"א (הגנה האווירית), טח"י (טילי חוף ים), שיוט ונשק תת ימי מדויק.

פרויקט הדיוק של חיזבאללה אינו נעצר במערך טילי ה-״פאתח 110״ המדויקים, ותהליכי דיוק מתבצעים להערכתם גם בסוגי טילים נוספים - ובכלל סוגי הרקטות.

תקיפה בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון

״במידה שתפרוץ מלחמה כוללת עם ישראל, כמות הנשק הקיימת בידי חיזבאללה, תאפשר לו לבצע כ-3000 שיגורים בממוצע מדי יום לשטח ישראל, זאת במשך כעשרה ימים לפחות. בהנחה כי מלחמה כזו תיערך עד כחודשיים, חיזבאללה יוכל להמשיך ולנהל כלכלת שיגורים עצימה מאוד לשטח ישראל, של אלף שיגורים בממוצע ביום״, אומרים ומבהירים כי נתון זה לא כולל את כמות השיגורים והירי לעבר כוחות צה"ל שיתמרנו על אדמת לבנון. נגד תמרון קרקעי של צה"ל, חיזבאללה יעשה שימוש בעיקר בפצצות מרגמה, ירי טילי נ"ט, רחפנים - ואף בחלק מהכטבמי"ם.

ייתכן שיפעיל גם נגד הכוחות המתמרנים רקטות עתירות משקל לטווח קצר. על אף האיומים הרבים, במכון מניחים כי לא כל שיגורי חיזבאללה לשטח ישראל במלחמה כוללת - יצליחו או יהיו אפקטיביים: ״חלקם יסוכלו על ידי צה"ל לפני השיגור, חלקם יפלו בשטח לבנון או בשטחים פתוחים בישראל, חלקם יהיו נפל וחלקם ייורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית. מאחר שמדובר בנפח שיגורים גדול מאוד, סטטיסטית, כמות השיגורים היומית , תהיה גדולה מאוד ביחס למה שהיה מוכר עד כה בזירה הצפונית או בזירת רצועת עזה״.