טקס סיום קורס פיקוד ומטה "אלון" מחזור ע׳, התקיים הערב (חמישי) במחנה "דיין" (גלילות), בראשות הרמטכ״ל הרצי הלוי, מפקד המכללות הצבאיות אלוף נמרוד אלוני, מפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד ומטה תת-אלוף אבי בלוט ומפקדים נוספים. 

עכשיו כשגנץ עזב, יהיה אפשר לתקן את עיוות "תוספת הרמטכ"ל" | דעה

את הקורס מסיימים 50 חניכים וחניכה אחת, העתידים להתחיל את תפקידיהם כמפקדי גדודים, טייסות ופלגות. הקורס שהחל לפני כשנה, נעצר לאחר כארבעה חודשים, בשל מלחמת ״חרבות ברזל״. החניכים התייצבו ביחידות הלוחמות, והשתתפו במלחמה בכל גזרות הלחימה - ביבשה, באוויר ובים.

הרמטכ"ל הרצי לוי נאם בפני בוגרי הקורס ואמר: "מכאן אתם חוזרים להשתתף במלחמה, בה התנסיתם כבר, ליישם את מה שלמדתם ולהשתפר הלאה בתנאי אמת. אתם מסיימים היום הכשרה המושתתת על עקרון שילוב הזרועות בלחימה, שהוא המפתח לניצחון. על השילוב הזה אני רוצה לדבר, דרך המבצע בעזה בשבת האחרונה.

"במבצע הזה שחררנו ארבעה חטופים מתוך סביבה צפופה, רוויית אויב בצוהריו של יום. שני תנאים חייבים להתקיים כדי לאשר מבצע כזה ולא פחות מכך כדי לבצע אותו - שותפות איכותית בין כלל הגורמים, ומפקדים ולוחמים ערכיים ומוכשרים. שני אלה הביאו את ההצלחה הזו – בשותפות מצוינת בתוך צה"ל, ובין צה"ל לשב"כ ולימ"מ.

"זה אינו תקדים, את אותה השותפות אנו רואים מיומה הראשון של המלחמה באינספור סיפורי גבורה ומנהיגות בקרב המפקדים והלוחמים בצה"ל. ההצלחה היא תולדה של שותפות עמוקה שמכפילה את הכוח של סכום כל היכולות, היודעת לשאת גם התנגדות אויב וגם הפתעות בשטח.

"ההצלחה היא תולדה של לוחמים אמיצים ומאומנים, והמפקדים בכל הכוחות המובילים מלפנים. אחד מהם, ארנון זמורה זיכרונו לברכה, הוביל את אנשיו בגבורה, ובכניסה למבנה נפצע פצעי מוות. בזכות אנשים כמו ארנון אני סמוך ובטוח שננצח. בזכות השותפות, בזכות הנחישות והאמונה בצדקת הדרך שלו ושל המפקדים והלוחמים האחרים. דרכו של ארנון תלווה אותנו שנים רבות.

"אנחנו נחושים להביא להכרעת גדודי חמאס, נחושים מאוד במלחמתנו בחיזבאללה. נשיב את תושבי הצפון והדרום בביטחון לבתיהם, ונמשיך לפעול להשבת החטופים - את החיים לחיק משפחותיהם, ואת החללים לקבר ישראל. זוהי חובתנו לעם ישראל וגם לרעיון הציוני.

"לאחר חודשים של לחימה עצימה, אך טבעי הוא שהכוחות והמפקדים נותנים ביטוי לאתגרים בשיח כן וביקורתי, שיש בו גם שאלות נוקבות. הוא חשוב והוא חלק בלתי נפרד מאחריותו וממנהיגותו של המפקד. השיח הזה יהיה בקרוב חלק מאחריותכם גם כמפקדי יחידות. יש לאפשר שיח כזה בפתיחות ובאומץ, לשמר אותו ולשמור אותו בתוכנו.

"כשאני מביט עליכם מכאן, אני נוכח עד כמה הביטוי צבא העם הוא מוחשי וממשי. אתם התייצבתם למלא את חלקכם בהגנה על המדינה ללא שאלות וללא תנאים. זו התמצית הערכית עליה אנחנו מחנכים בצה"ל, והיינו רוצים לראות אותה בכל חלקי החברה הישראלית. כחברה שוחרת חיים המצויה במלחמה, אין לנו את הזכות לשקול האם להתגייס או לא. צבא העם רלוונטי מתמיד - זה נכון מקצועית, וזה נכון לא פחות מכך ערכית.

"בני המשפחות היקרים, גאוות המסיימים היא גם גאוותכם. אתם מלווים את הקצינים שנים רבות בבחירתם הערכית לקבל וליטול על עצמם אחריות הולכת וגדלה במעלה סולם הפיקוד. תמיכתכם חשובה ומשמעותית יותר מתמיד בימים אלה, ובימים שעוד נכונו לנו בהמשך".