על-פי כל הסימנים, המשא ומתן מול ראשי חמאס תקוע, גם לאחר יוזמת הנשיא ביידן, ועסקה לשחרור החטופים לא נראית באופק. מציאות זו הובילה את ראשי תנועת אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה המייעצת של התנועה, עו"ד יצחק מינא – להציע לקברניטי המדינה יוזמה יצירתית: פנייה ישירה לתושבים בעזה באמצעות מינשר שיפוזר מהאוויר, על-מנת שיספקו מידע לגבי חטופות וחטופים.

הרכב עם החטופים נתקע - אך זה היה המהלך שהציל אותם: מבט מבפנים לחילוץ
דיווח בלבנון: בכיר חיזבאללה חוסל בבסיס פיקוד הדרום של ארגון הטרור

כפי שהתגלה במבצע הנועז שבו שחררו צה"ל, שב"כ וימ"מ 4 חטופים, חלק מהישראלים בשבי נמצאים בדירות בשטח הרצועה. ראשי אומ"ץ מאמינים כי פרס כספי גבוה יוביל לקבלת מידע אמין לגבי מיקומם של חטופים נוספים. "לדרך זו, גם אם תביא למציאת רק חלק מהישראלים המוחזקים בידי חמאס, השלכה ברוכה", אמר פליצ'ה פלד. הוא הוסיף כי מדינות רבות בעולם פעלו בדרך זו, לרבות ארצות הברית, וכי התוצאות היו טובות.

פנחס פליצ'ה פלד (צילום: יחצ)
פנחס פליצ'ה פלד (צילום: יחצ)


היוזמה של אומ"ץ נשלחה אל ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דוד ברנע. פליצ'ה פלד הדגיש כי יש להציע לעזתים שיסייעו למדינת ישראל גם מעבר למקום מוגן ובטוח ביחד עם בני המשפחה. בתנועת אומ"ץ מייחלים עם כל עם ישראל לשובם במהרה של החטופים והחטופות, כחלק משיקום החברה והמדינה.