אטילה שומפלבי, יועץ אסטרטגי ופרשן פוליטי, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103fm והתייחס לסערת חוק הגיוס, זאת על רקע הארכת תקופת המילואים ואישור החלת דין הרציפות.

תושב קריית שמונה: "המדינה לא מפקירה, אבל אם יהיה הסכם - לא נחזור"
משפחתו של ווסים מחמוד שנפל באסון ברפיח: "תמיד היה איפה שצריך להיות"

"אני רוצה לומר משהו לא פופולרי באשר להארכת גיל המילואים וחוק ההשתמטות", אמר. "נניח שהכנסת הייתה מעבירה שבוע שעבר על רקע חיוכיו הזדוניים של נתניהו חוק שכן מאשר גיוס חרדים. האם זה היה פותר את הבעיה הנוכחית בשנה הזו או הבאה? התשובה היא לא. משמיטים אלפים בגיוס ומאריכים לאחרים את המילואים, אבל גם אם זה כן היה עובר, עדיין צה"ל היה צריך להאריך עכשיו את גיל המילואים כי ייקח שנים לגייס, להכין ולהכשיר את החיילים החדשים. במציאות הקיימת, למדינה אין ברירה אלא לגייס את כל מה שיש לה. זה בעיקר כואב שהם באמת מעבירים חוק השתמטות". 

בהמשך התייחס לסערה שהתעוררה ברשתות החברתיות סביב הקריקטורה במקור ראשון לגבי גיוס החרדים: "הקריקטורה מראה חיילים על מדים נושאים פצוע, ועליו יושב אברך או חרדי ואומר שהוא יתפלל עליו ועל בריאותו. כמובן שהחלה סערה של אנטישמיות. בעיניי זו הייתה קריקטורה פרווה לחלוטין. זה לא עניין של שנאת חרדים. עובדתית החילונים, הציונות הדתית, נושאים על גבם את החרדים מקום המדינה. עובדתית במדינה הזאת יש קבוצה אחת שלא תורמת לא בכלכלה ולא בצבא.

חוק הגיוס כיום, אחרי 7 באוקטובר, הוא כבר לא לוקסוס של שוויון בנטל. זה שוויון בקיום. זה הכרח קיומי. לצה"ל אין כוח אדם. נגמר. האיומים לא נגמרו, לבנון לא נגמרה, חמאס לא מוטט, והאיראנים עדיין שם. כדי שישראל תחיה על חרבה, צריך שמישהו יחזיר אותה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm