תא"ל (מיל') אמיר אביבי יו"ר תנועת "הביטחוניסטים" התראיין הבוקר (ראשון) לתוכנית "קפאין" של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm והתייחס לידיעה על האסון ברפיח: "יש פה שגיאה נוראית שמתחברת לתופעה חמורה שהצבא כאילו אומר אין לי קווים אדומים, וזו אמירה שערורייתית חסרת אחריות. צה"ל לא מציב תנאים מבצעיים נדרשים כדי לנצח במלחמה".

הוא נשאל מה הוא יודע על נסיבות האסון וירי הנ"ט, וענה: "אני מבין שככל הנראה מדבר בטיל נ"ט שנורה על כוח הנדסה שנסע על נמר"ה. הם היו בדרך משימה היה שם הרבה חומר נפץ והוא היה חלק משיירה והפגיעה המדויקת לא השאירה הרבה סיכוי ללוחמים. אני מניח שיצא מחבל מאיזשהו פיר, ירה וברח. זה עלול היה להיות יותר רציני".

צה"ל החליט על "הפוגה טקטית" ברפיח; בן גביר: "גישה מטורללת והזויה"
"הסיכון המבצעי פשוט לא מובן": הטעות הגדולה שהובילה לאסון הנמר"ה

הוא הסביר כי מדובר בבעיה: "מבחינתי הבעיה המאד הקשה ברפיח שרואים מצד אחד השתלטות של צה"ל על ציר פילדלפי שזה קריטי ומצד שני לא רואים התקפה ברפיח: דובר צה"ל מוציא מדי פעם הודעות שמבצעים פשיטות ממוקדות. בפשיטות ממוקדות לא מנצחים. ההבדל הוא שאין התקפה סדורה של השתלטות על העיר רפיח, בלעדיה אי אפשר להגיע להנהגת רפיח, אי אפשר להכניע את חטיבת רפיח, אי אפשר להגיע לחטופים ברפיח. יש פה שליטה על ציר פילדלפי. כשיש יציאה מהשטח האוייב מתארגן".

"מדובר ברוח הצבא קודם כל"

הוא נשאל על המשך הלחימה והתוכניות האסטרטגיות של המדינה, ואמר: "כשאני שומע את ראש הממשלה, הוא מציג אסטרטגיה, אבל יש פער גדול בין האמירות שלו לבין מה שקורה בפועל בשטח. צריך איזשהו היגיון על הצורך להשמיד את חמאס, לפעול לשחרור החטופים. הכוחות בשטח יודעים להביא הכרעה וניצחון ואנשים פשוט נטרפים שלא מפעילים אותם כדי להשיג את המטרה הזאת".

יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשנשאל מי אחראי על כך, האם הרמטכ"ל, של הביטחון או ראש הממשלה, הוא ענה: "כולם אחראים אבל זה מתחיל מרוח הצבא קודם. ההנהגה הצבאית, אבל גם שר הביטחון וגם ראש הממשלה". לדבריו, מדובר ב"כאילו מגמה 'בוא נסיים ונובס לחלוטין'. נוציא תיקו בצפון. ככה לא נעמוד בשום מטרות. עם רוח כזאת לא מנצחים".

לדבריו, זה יוצר "סוג של דשדוש וגם פוגע בהכנות לצפון. כל הצפון בוער, 80 אלף איש לא בבית. חייבים להתקדם יותר מהר בדרום כדי שנוכל לעמוד במטרות בצפון".