אלוף במיל' אייל בן ראובן, מפקד הגיס הצפוני וחבר הכנסת לשעבר, שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון ברדיו 104.5fm על המלחמה מול חמאס.

היועמ"שית על הארכת המילואים: "מכבידים על המשרתים מבלי לצמצם את אי השוויון"
איום הכטב"מים צובר תאוצה: האם אזרחי ישראל צריכים למגן את עצמם?

בפתח השיחה התייחס לאסון ברפיח בו נהרגו שמונה חיילים ואמר: "יש שאלות טקטיות שצריכות להיחקר על מנת שזה לא יקרה עוד בעתיד ואלו שאלות קשות" הוסיף: "'הנמרה' הוא כלי שנועד להתמודד עם מה שהוא לא התמודד הפעם".

עוד הסביר: "הטנק הוא מרכבה 3, זה טנק שאין לא מעיל רוח, אין לו את כל המיגון, בהינתן שהצבא צומצם, והוא קטן מדי, אנחנו צריכים צבא יותר גדול, עוד חטיבות טנקים, צריך גם לצייד את כל הטנקים בכל אמצעי המיגון שאפשר . מעל כל זה אני שם שאלה אסטרטגית: 'מה התכלית? מהמטרה? מה רוצים להשיג?'".

על הדיווח לפיו הלחימה ברפיח הסתיימה מטעמים הומניטריים, השיב: "זו ממשלה שלא מסוגלת כנראה לקבל החלטות רלוונטיות רציניות שבה הפוליטיקה מנצחת בגדול את האסטרטגיה ואת הצרכים המבצעיים האמיתיים של מה שצריך בשטח, דברים שלמדנו עבר: לשהות עם כוחות גדולים בתוך שטח רווי אויבים זה דבר שלאורך זמן הוא רע מאוד ואנחנו משלמים את המחיר על שלא מחליטים".

עוד סיפר: "אני שומע שאלות מכל עבר: 'האם אנחנו נותנים את ילדינו לשיקול דעתם של בן-גביר וסמוטריץ' שרוצים ליישב את רפיח בהתיישבות יהודית'?

על 'יום הזעם' שחל היום ובו צמתים נחסמו, אמר: "צריך לעשות כל מה שאפשר כדי להפיל את הממשלה השפלה והרעה הזו, זה לא דבר שהוא פשוט, חושבים על כל הכיוונים האפשריים, אלימות היא לא דרכנו. חושב שלהפגנות ולציבור יש משמעות מאוד גדולה וצריך להשבית את המשק - להראות לממשלה הזו שהציבור הישראלי לא מוכן לדבר הזה. הממשלה הזו הופכת להיות לאויב קיומי".

בסיום דבריו אמר: "לראשונה בחיי אני חש מצוקה ברמה של קיומה של המדינה שלנו".