מאות בני אדם ובהם משפחה וחברים ליוו היום (ראשון) את סטניסלב קוסטרב ז"ל שנהרג אמש באסון הנמר"ה בעזה בדרכו האחרונה, בבית העלמין הצבאי באשדוד.

מג"ד 601, סא"ל עידו אמירי ספד בשם צה"ל, "סטס, התגייסת לשירות משמעותי בחיל ההנדסה הקרבית כלוחם בגדוד 601. יצאת לקורס מפקדים מתוך רצון ומחויבות לתרום ככל האפשר, היית מפקד שדואג לחייליו". 

״הבוץ העזתי״: אסון הנמר"ה ברפיח הוא חלק מהמקום המורכב אליו אנו הולכים
הותר לפרסום: שמונה לוחמים נהרגו מפיצוץ נמר"ה ברפיח

עוד הוסיף: "תמיד עמדת בראש ושמת את בטחון חייליו לפני בטחונך האישי, היית מפקד אחראי ומסור לתפקידך ובעל אוזן קשבת לפקודיך. גם עכשיו המורשת והערכים עליהם גדלת ואותם הנחלת לסובביך מניע אותם קדימה במשימות הלחימה אל מול האויבים. סטס היית מפקד דגול, כקצין ביצעת כל משימה על הצד הטוב ביותר ללא היסוס. היית בנאדם מדהים, מפקד מצוין וחבר אמת".

הלוויתו של סטניסלב קוסטרב ז\'\'ל
הלוויתו של סטניסלב קוסטרב ז\'\'ל

אבי אלבז, קרוב משפחה ספד בדמעות שאותן לא הצליח לעצור, "בשביעי לאוקטובר נקראת לדגל, נלחמת, ובמשך שמונה חודשים נתת הכל, בפסח האחרון יצאת לחופשה, היית אצלנו בבית. היה כיף לכולם, נהנינו, תמיד הכנסת את החיוך וסבר פנים יפות". 

"תמיד היה כיף לדבר איתך, סיפרת על איך אתה עומד לסיים את השירות. עכשיו ב-15 ביולי, השבת השחורה הגיע אלינו אישית, לדלת שלנו. אני לא יודע איך מפה נמשיך כל המשפחה, נשתדל להיות חזקים ונתמוך באמא ובאחיות שלך, אני מקווה שכולנו נהיה ראויים למעמד הזה ותודה על מה שהשארת לנו".

הלוויה (צילום: פרטי)
הלוויה (צילום: פרטי)

המחנכת של סטס גיל אביטבול ספדה גם היא, "אני לא מאמינה שאני מדברת עליך בלשון עבר, הייתי המחנכת שלך במשך שנתיים, זכיתי להכיר ילד אוהב, שקט ומופנם, ילד שתמיד מכבד את כולם. ילד נבון ועניו, נעים הליכות, טוב לב בוגר ואחראי. המוטו שלך בחיים היה תחייה תצחק ותאהב. בספר מחזור רשמת שבעוד 20 שנה תהיה בן 38, מי היה מאמין שתישאר בן 21 לנצח". 

"אחרי שסיימת את בית הספר אמרת שאתה רוצה להתנדב בצורה משמעותית ולהיות לוחם, לא חשבת פעמיים ונכנסת לעזה תמיד היית גיבור גם בעיני חבריך, כולם בוכים ולא מעכלים. שמו תמונה שלך בבית הספר כדי שכולם יראו איזה גיבור היית. המורים עצובים ולא מאמינים שקרה דבר כזה. נוח על משכבך בשלום גיבור שלנו, גיבור ישראל".

כזכור, שמונה לוחמים נהרגו אתמול באסון הנמר"ה בשעות הבוקר המוקדמות של שבת, לאחר שרכבם הממוגן התפוצץ. בצה"ל עדיין בוחנים את נסיבות האירוע.