מלחמת חרבות ברזל: בערוץ הסעודי "אל חדאת" נאמר היום (שני), כי איראן לוטשת עיניה למדינות בדרום אמריקה באופן ישיר או על ידי הפרוקסיס שלה שכן חיזבאללה שומר על נוכחותו במדינות דרום אמריקה זה עשרות שנים.

בלי בושה: כך הנשק הישראלי מוצג בתערוכה בצרפת - למרות האיסור
צ'ייני משנה מנגינה ותוקף: "צריך להחליף את ההנהגה הביטחונית ומהר"

דוח שפורסם על ידי אתר "National Interest" שם את הזרקור על היחסים של איראן עם ניקרגואה, קובה, קולומביה, ברזיל, מקסיקו ומדינות נוספות בדרום אמריקה. הדוח מצביע על ההשפעה הגוברת של איראן בוונצואלה מאז שהוגו צ'אבס עלה לשלטון. כמו כן, נערכו פגישות בין בכירים בוונצואלה למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ב-2007 ובמהלכן שני הצדדים סיכמו על חיזוק נוכחות תאים של חיזבאללה בוונצואלה.

ההסכם אפשר לחיזבאללה להבריח סמים, להמשיך בהלבנת הון, לייבא נשק ולהנפיק דרכונים ונצואליים לאנשים בחיזבאללה על פי הדוח שחשף גם כי היועץ לשעבר בשגרירות ונצואלה בסוריה ראדי נסר א-דין היה אחראי על הכנת הדרכונים והוויזות שחיזבאללה זקוק להן. בנוסף נערכו טיסות שבועיות בין טהרן לקרקס בהן נסעו 300 איש מחיזבאללה, ביניהם לפחות 10 אנשים הכלולים ברשימות הטרור.

תקיפת רכב באזור צור (צילום :רשתות ערביות)

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו ספד לנשיא איראן אבראהים ראיסי לאחר מותו ותיאר אותו כחבר גדול וכמנהיג יוצא דופן. בפברואר 2023 ממשלת ברזיל אפשרה לשתי משחתות אירניות לעגון בריו דה ז'נירו למרות התנגדות ארה"ב.

הדוח מצביע על כך שהיחסים של איראן וחיזבאללה בדרום אמריקה אינם מתמצים במדינות בלבד אלא כוללים גם ארגוני פשע שכן חיזבאללה מקיים קשרים עם כנופיות ברזילאיות כאשר מתווכים לבנונים מסייעים באספקת נשק לחיזבאללה באמצעות נתיבי הברחה בינלאומיים.