שליח ארה"ב לישראל עמוס הוכשטיין הגיע היום (שני) לישראל במטרה להפעיל לחץ על הממשלה במטרה למנוע מלחמה בצפון. משפחות מפונים לנתניהו: "אם יהיה הסכם - לא נחזור הביתה".

דרמה בצל הגעת שליח ביידן לישראל עמוס הוכשטיין: כאלף בני משפחות מפונים ומשפחות תושבי הצפון, מטעם מטה "נלחמים על הצפון", פנו במכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו ולחברי הקבינט המדיני ביטחוני, והודיעו כי הם מתנגדים להסכם מדיני בצפון.

שריפת ענק בצפון כתוצאה מירי רקטות (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
שריפת ענק בצפון כתוצאה מירי רקטות (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

"נלחמים על הצפון": "מישהו מאמין שיגידו לנו 'עשינו הסכם' ונחזור?"
במקום לשלוח איומי סרק - יש דרך יותר קטלנית להכניס את נסראללה לפינה

על המכתב חתומים תושבים ומפונים מהישובים אבן מנחם, מצובה, יפתח, שלומי, קצרין, נטועה, ראש הנקרא, מטולה, יערה, גורן, מנרה, חורפיש, אבני איתן, קרית שמונה, קיבוץ מלכיה, שומרה, שתולה, יובל, קיבוץ הגושרים ועוד.

את המכתב פתחו התושבים: "אנו, תושבי הצפון, פונים אליך שמונה חודשים לאחר הפינוי מביתנו. רצועת הביטחון שעברה משטח לבנון אל תוך מדינת ישראל היא חרפה לאומית שבשום אופן אסור שתישנה". התושבים קבעו כי הם לא ישלימו בשום אופן עם "הסכם מחורר כזה או אחר עם ארגון טרור שיוכל להוביל אותנו חזרה למצב דומה והסתמכות על כוחות זרים שישמרו על חיי ילדינו".

תושבי הצפון בהפגנה ביום העצמאות 2024 (צילום: דוברות מטה אשר)
תושבי הצפון בהפגנה ביום העצמאות 2024 (צילום: דוברות מטה אשר)

בהמשך המכתב קראו לראש הממשלה ולחברי הקבינט: "אנו קוראים לך ולממשלה בראשותך לפעול בצורה נחושה ומודיעים כי לא נחזור הביתה ללא הסרת האיום על בתינו וילדינו", וסיכמו והדגישו כי "רק צה"ל ערב לביטחונם ולהסרת האיום". במטה נלחמים על הצפון שיזם את המכתב החריג הודיעו כי הדבר מהווה את "יריית הפתיחה" למאבק של תושבי הצפון. לדברי חברי המטה, "הבית בוער, והמצב בו מדינת ישראל מאבדת את הצפון חייב להיפסק". 

במוצאי השבת האחרונה חסמו תושבים מהצפון את הכניסה לירושלים תחת הקריאה הזו, והודיעו כי בשבועות הקרובים צפויות פעולות מחאה נוספות. התושבים הדגישו כי הם יסרבו להסכם מדיני, וציינו כי הם דורשים רצועת ביטחון בתוך לבנון: "לא נהיה רצועת הביטחון של מדינת ישראל".