מנכ"ל "הביטחוניסטים" סא"ל (מיל') ירון בוסקילה שוחח היום (שלישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm והתייחס להמשך הלחימה בעזה ובגבול הצפון. 

"לקח מהמלחמה": הצעד המכונן של תנועת הביטחוניסטים
לאחר שברדוגו טען כי הרמטכ"ל נגד מיטוט חמאס - הגרי הוציא הודעה חריגה

"אסור לעשות בצפון מה שחזבאללה רוצה. אנחנו צריכים להישאר ממוקדים ברצועת עזה", אמר. "לצבא יש תפקיד משמעותי וחשוב להציג לדרג המדיני את קשת האפשרויות איך לנצח ולא איך לצאת מהמלחמה. הצבא, בטח אחרי 7 באוקטובר, צריך להיות נחוש עלי קרב כדי להשיג את האיום הזה מעל אזרחי מדינת ישראל. כל דבר אחר חוטא למשימה שלו להיות צבא ההגנה לישראל, אם לא נסיים את העבודה ברצועת עזה, בהכרעה ברורה, שחמאס ייעלם מעל פני השטח זו בחירה לחיות בצל הטרור בצל הרקטות בצל בלוני התבערה נחזור לחיות ב-6 באוקטובר בהיבט האיום הבטחוני. אוי ואבוי אם זה יקרה לצבא שיצר את המציאות הביטחונית הזאת שהתנפצה לנו ב-7 באוקטובר לחזור על עצמה שוב. משיחות שלי בשטח אני שומע שהשחיקה היחידה נגרמת מחוסר ההתקדמות וחוסר התמרון שנובעת מזה שעומדים ולא זזים. אנשים מרגישים שהם לא מועילים".


 
כשנשאל האם חזבאללה הפך לאיום המרכזי על מדינת ישראל, השיב: "צריך לזכור שחזבאללה זה הזרוע הקרקעית האיראנית. האיום המרכזי על ישראל זאת איראן וחזבאללה זו שלוחה של איראן. לכן האיום המרכזי על ישראל זאת איראן דרך חזבאללה. כולם מבינים שלחזבאללה יש יכולות הרבה יותר משמעותיות מדויקות וקטלניות מאשר לחמאס אלא שחמאס היה מספיק נחוש לפתוח במערכה הזאת לפני חזבאללה. בעתיד נצטרך להתמודד עם חזבאללה ועם איראן יחדיו כדי להתמודד עם האיום הכי מרכזי על ישראל".

על השאלה האם זה משנה כרגע את מטרות המלחמה של ישראל ברצועת עזה, ענה: "לא. אסור להיכנס ולעשות את מה שחזבאללה רוצה שנעשה. אנחנו צריכים להישאר ממוקדים ברצועת עזה ולסיים את המלחמה באזור הזה על מנת לוודא שחמאס לא קיים יותר. בו בעת צריך להמשיך ולפגוע בחזבאללה ככל שאפשר. כרגע זה מהאויר. לאחר שנסיים עם חמאס רק אז נוכל להעתיק כוחות לצפון. לא נוכל להשאיר את האיום הזה על תושבי הצפון. חזבאללה רוצה שנפצל כוחות ולא נסיים את העבודה ברפיח".   

עוד אמר: "עוד בשלבים הראשונים של המלחמה חמאס פעל כגרילה ולנצל את המרחב הצפוף בתוך אוכלוסיה. באופן הפעילות שלנו ברפיח אנחנו מאפשרים לו להביא את לוחמת הגרילה לידי ביטוי. אנחנו לא במצב התקפי, אנחנו לא מתמרנים, אנחנו בעיקר סטטים, עוסקים בחשיפת מנהרות". 

עוד התייחס לשאלה מדוע צה"ל לא משתלט על רפיח למרות הפרסומים לפיהם 70 אחוז מרפיח בשליטתו: "כי הצבא לא עושה את זה כי הדרג המדיני לא מורה לו לעשות את זה כי ככל הנראה יש מגבלות אמריקאיות ולחצים נוספים שלא מאפשרים לדרג המדיני לקבל את ההחלטה הזאת וזה גרוע". 

על השאלה האם לדעתו ראש הממשלה ושר הביטחון לא יכולים לפעול על דעת עצמם, השיב:  "הוא יכול לעשות את זה אבל בסופו של דבר לצבא יש תפקיד משמעותי וחשוב להציג לדרג המדיני את ההזדמנויות קשת האפשרויות איך לנצח ולא איך לצאת מהמלחמה. ניצחון זה מציאות שאתה מציג אותה בשטח. הצבא בטח אחרי 7 באוקטובר, צריך להיות נחוש עלי קרב כדי להשיג את האיום הזה מעל אזרחי מדינת ישראל. כל דבר אחר חוטא למשימה העיקרית שלו להיות צבא ההגנה לישראל, אם לא נסיים את העבודה ברצועת עזה, לא נסיים את המלחמה בהכרעה ברורה, שחמאס ייעלם מעל פני השטח זו בחירה לחיות בצל הטרור בצל הרקטות בצל בלוני התבערה נחזור לחיות ב-6 באוקטובר בהיבט האיום הבטחוני. אוי ואבוי אם זה יקרה, אוי ואבוי לצבא שיצר את המציאות הביטחונית  הזאת שהתנפצה לנו ב-7 באוקטובר לחזור על עצמה שוב". 

בסיום דבריו אמר: "משיחות שלי עם מפקדים בשטח אני שומע שהשחיקה היחידה נגרמת מזה שחוזרים לאותם מקומות מחוסר ההתקדמות וחוסר התמרון שנובעת מזה שעומדים ולא זזים. אנשים מרגישים שהם לא מועילים. זאת הפגיעה האמיתית".