לאור התגברות אירועי פח"ע בחודשים האחרונים במרחב מועצה אזורית הגלבוע, הגיע השבוע שר הביטחון, יואב גלנט, לסיור ופגישת עבודה עם ראש המועצה, דני עטר, על מנת לעמוד מקרוב על מצוקות הביטחון ביישובי הגלבוע.

במסגרת הביקור, קיים השר תצפית והערכת מצב ביישוב רם-און, הצמוד לקו התפר, יחד עם ראש המועצה אשר ביקש את מעורבותו בהקצאת משאבים לטובת ביצוע פיילוט לתוכנית ביטחונית שפותחה במועצה, שתיתן מענה לצרכי הביטחון בחירום ובשגרה ותהווה תוכנית ארצית בכלל יישובי קו התפר.

סוף שלטון הליכוד? מגעים בין החרדים לאופוזיציה להקדמת הבחירות   
בצרפת מגיבים לאונס של ילדה יהודייה בת 12: מקרון במהלך חריג

יואב גלנט ודני עטר (צילום: מועצה אזורית גלבוע)
יואב גלנט ודני עטר (צילום: מועצה אזורית גלבוע)

התוכנית של המועצה מתבססת על הנחת העבודה כי לצה"ל אין את היכולת להתפרס בכל הגזרות לאורך זמן ברמת כוננות גבוהה, בה בעת שביישובי המועצה יש אלפי תושבים בעלי ניסיון קרבי עשיר מאוד. התוכנית כוללת מספר מרכיבי ביטחון ותאפשר עצמאות תפקודית בעת חירום תוך ניהול חיי שגרה בטוחים ומוגנות מיטבית לתושבי המועצה.

בנוסף, נענה השר גלנט לבקשת ראש המועצה לבחון חלופות לפתיחת מעבר ג'למה בסופי שבוע ומציאת פתרונות שיקלו על תושבי האזור. השר הנחה את מנכ"ל משרד הביטחון לקיים עבודת מטה כדי לבצע הפרדה וחלוקת הנטל בין מחסום ג׳למה למחסום סאלם, מבלי לפגוע באיכות החיים ובביטחון התושבים.

בסיום הביקור, אמר שר הביטחון יואב גלנט: ״התוכנית שהוצגה תקבל את המשאבים הנדרשים ותיושם בהדרגה תוך תגבור כיתות הכוננות ויחידות ההתערבות שאנחנו מקימים בנשק המתקדם ביותר ובאימון הטוב ביותר כולל כלי נשק מחלקתיים, רחפנים וכל ציוד אחר שיידרש על מנת שיוכלו לפעול במרחב, ולהבטיח מענה מיידי עד להגעה של הכוחות״.

ירי לעבר בת חפר (צילום :רשתות ערביות)

בהמשך לביקור, פורום "הנני", המאגד את כיתות הכוננות, קיבל בסיפוק ובתקווה את הצהרת שר הביטחון ואת הבטחתו להעביר משאבים נדרשים כדי להבטיח את הביטחון. מהפורום נמסר עוד כי "במשך חודשים התרענו על סכנה ברורה ומיידית לביטחון היישובים ומצבם הקשה של כיתות הכוננות בכלל - ובפרט בקו התפר באזור בת חפר".

עוד נמסר כי כיתות הכוננות ביקשו לעבור אימונים והכשרות, מאחר שביישובים רבים רמת ההכשרה נמוכה ונדרשת השלמה של ציוד וחימוש באופן בהול: "אנו מבקשים להצטייד מיידית בנשקים ארוכים נוספים, נשקי קלעים וצליפה, משקפות, אפודים קרמיים תקניים, מכשירי קשר, מדים לזיהוי יריב-אויב, אמצעי ראיית לילה רחפנים, וזאת על מנת שנוכל לעמוד במשימות ההגנה על ביתנו ומשפחותינו״, דרשו בדחיפות.

״דבריו של שר הביטחון הם צעד חשוב בכיוון הנדרש למתן מענה לצרכים החיוניים לתפקוד כיתות הכוננות ולכשירותם המבצעית בכל רגע כפי שנדרש. אך עם זאת, רק לאחר ביצוע והשלמת הפערים הנדרשים בדחיפות בשטח, נוכל לדעת אם באמת חל שיפור במצבן של כיתות הכוננות, והן יכולות למלא את משימותיהן בהגנה על היישובים, או שמדובר רק בהבטחות", הוסיפו.