מאות מתושבי הצפון, אנשי מילואים, קצינים, ראשי רשויות ומכובדים נוספים הגיעו השבוע לאירוע בקרית שמונה בסימן "תנו לצה"ל לנצח – לפני שמאבדים את הצפון", כנס חירום ביוזמת תנועת "המילואימניקים - דור הנצחון".

את הכנס פתח ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן, שדיבר על הפקרת הצפון מצד הממשלה: "ביומיים האחרונים היה כאן שקט יחסי בצפון, יודעים למה? כי חיזבאללה החליט שהוא לא יורה כי יש לו חג. המחבלים חוגגים את החג, ואסור להפריע להם. 

"הם מחליטים מתי לירות ומתי להפסיק ואנחנו פועלים לפי החליל שלהם. הם לא מתחשבים בחגים שלנו, אבל אנחנו מתחשבים בחג שלהם אז מה הפלא שהם לא מורתעים. במקום להכאיב להם היכן שצריך - אנחנו מכילים ומגיבים״, אמר. 

"שמונה חודשים ישבנו בשקט מופתי ונתנו גיבוי מלא. לא צייצנו גם כשהוציאו אותנו מהבתים, גם כשהתושבים שלנו סולקו מהדירות ששכרו, גם כשהילדים שלנו לא למדו. שתקנו והכלנו - ונראה שמישהו פירש את זה כחולשה. אבל לא עוד – לא נשתוק עוד״, הבהיר. ״אני אמנם איש ליכוד ואיש ימין, איש ארץ ישראל ואיש הצפון ואיש קריית שמונה לפני הכול – אבל די לפחד, די לגמגום ודי להכלה".

לאחר דברי שטרן דיבר יוזם הכנס, רס"ן (מיל׳) גלעד אך, שהוסיף: "יש תחושה שלא הגענו למה שרצינו וגם שלא נגיע לכך. אני רוצה לפנות מפה, מקרית שמונה, בשם אלפי חיילי מילואים לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל -  ההיסטוריה בחרה בכם לעמוד בראש העם היהודי, בראש מדינת ישראל באחת התקופות המאתגרות ביותר. 

"אנחנו כעם וכאנשי מילואים - מצפים מכם לשנות את דרך ההתנהלות הקלוקלת שהביאה אותנו ל-7 באוקטובר. השינוי הזה חייב לבוא בדרך הסיום של המלחמה הזאת, צריך לסיים אותה רק בניצחון ברור שיהדהד לכל המזרח התיכון ולכל העולם, שיהיה ברור לכולם מי ניצח ומי הפסיד".

פגיעת רקטה בקרית שמונה (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
פגיעת רקטה בקרית שמונה (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

בהמשך הכנס נאם אלוף (מיל׳) גרשון הכהן: "תשכחו מתמונת ניצחון שבה אלוף פיקוד צפון יביא את מפתחות העיר לראש עיריית קרית שמונה כי שוב העיר תהיה בטוחה למגורים״, אמר. ״תשכחו גם מהסכם דיפלומטי שיביא עמוס הוכשטיין. לעם שלא מוכן לשלם מחירים במלחמה - אין קיום, וכעת אנחנו נדרשים לכוח עמידה לאומי בכל החתכים והבנה על מה אנחנו נלחמים״, אמר. 

עוד הסביר על מהות המאבק בין חיזבאללה לישראל: ״כשבאים להודיע למשפחה של פעיל חיזבאללה שהוא חוסל - אומרים לה שהבן 'נפל שאהיד בדרך לירושלים'. לב המאבק כאן - הוא על ירושלים. כשהרי ירושלים הם במטולה, שתולה, הר דב או שלומי, האנשים שנמצאים כאן - נלחמים על שערי ירושלים. וזה הסיפור שלנו״, הסביר. ״המאבק הוא לא רק של הצבא - אלא גם של האזרחים שיש להם תפקיד גדול. האזרחים בספר, בגבולות ישראל - חייבים להיות בחשיבה של תודעת קיום בתנאי מאבק, להיות נחושים, ולהגן על עצמם מול האויב״.