יושב ראש המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, התייחס אתמול (ראשון) לעתיד הלחימה בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

בהצהרה שמסר לתקשורת אמר כי "חיזבאללה חזק יותר מחמאס בכל הנוגע ליכולת הכוללת, מספר רקטות וכדומה. רק אומר שאיראן נוטה לספק תמיכה גדולה יותר לחיזבאללה".

לילה עם הלוחמים: בדרך לעזה פושטים על כפר חמאס ביו"ש
הדריכות משני צידי הגבול בשיא, וכל צד מחכה לפעילות ואי הפעילות של האחר

על פי הדיווח, הגנרל האמריקאי קבע כי מתקפה ישראלית בלבנון עלולה להגדיל את הסיכון שימשוך את איראן ושלוחותיה להתערב לטובת חיזבאללה, בייחוד אם קיומו של ארגון הטרור יהיה תחת איום ממשי.

"כל זה יכול להרחיב את הסכסוך באזור", אמר בראון והוסיף, "ישראל תהיה מודאגת לא רק ממה שקורה בחלקה הדרומי, אלא גם ממה שקורה עכשיו בצפון".

טנקים במטולה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
טנקים במטולה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

בראון ציין כי ארצות הברית מוגבלת יותר ביכולתה להגן על ישראל מפני התקפות של חיזבאללה. "בהתבסס על המקום שבו נמצאים הכוחות שלנו והטווח הקצר בין לבנון לישראל, קשה לנו יותר להיות מסוגלים לתמוך בהם כמו שעשינו באפריל", אמר בהתייחסות למתקפה האיראנית על ישראל.

נזכיר כי הגנרל בראון הביע לפני כחודש ביקורת נדירה על אסטרטגיית המלחמה של ישראל, והזהיר כי כישלון הכוחות הישראליים להחזיק בשטחים שנטלו מחמאס בצפון עזה עשוי להיות בעל השפעות ארוכות טווח, כך פורסם באתר פוליטיקו האמריקאי.