בביירות קיימו הבוקר (שני) סיור לשגרירים ועיתונאים בשדה התעופה הבינלאומי בביירות, יממה לאחר שבעיתון הבריטי "הטלגרף" נטען כי חיזבאללה מאחסן שם מאגר נשק עצום שהוא מקבל מהאיראנים. בהמשך, כתבת הרשת הסעודית "אל-חאדאת'" שנכחה בסיור, סיפרה כי הסיור הופסק - לאחר שלעיתונאים נאסרה הכניסה למרכז המטען האווירי.

לסיור הגיעו שגרירים ממדינות שונות: צרפת, עיראק, הודו, מצרים וכן האיחוד האירופי - ואליהם התלוו שרי ממשלת לבנון, בין היתר שר ההסברה, שר התחבורה וגם מנכ״ל נמל התעופה בביירות.

"תגובה חריפה ונחרצת": לקראת מתקפה איראנית נרחבת על ישראל?
בזמן המתיחות בצפון, צה"ל החליט: כיתות הכוננות יצומצמו

אתרים בהם פועל חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב ביירות

שר ההסברה הלבנוני זיאד אל-מכארי אמר בסיור לאנשי תקשורת והשגרירים כי "לא ייתכן שחיזבאללה יאחסן טילים במקום שאליו נכנסים שגרירים מהעולם. יש אבסורד ברור בכתבה". עוד המשך ואמר: "אנחנו חוששים שהעניין ישפיע לרעה על העונה ועל חייהם של הלבנונים, ומאמינים שכל זה זה עניין לוחמה פסיכולוגית".

לאחר מכן, נכתב ב"אל-חאדאת'", כי כניסת העיתונאים למרכז המטען האווירי בשדה התעופה נמנעה על-ידי אבטחת נמל התעופה וכתוצאה מכך הסתיים הסיור בטרם עת: "התקשורת הפסיקה בעקבות זאת את סיקור הסיור״, נכתב בערוץ. זאת לאחר שבמסיבת עיתונאים אתמול שר התחבורה הלבנוני,  עלי חמיה, הזמין את העיתונאים והדיפלומטים הזרים בביירות לביקור רשמי בנמל התעופה של ביירות, והכחיש את ההאשמות "חסרות הבסיס" של העיתון הבריטי.

מטוס נוחת בשדה התעופה רפיק אל חרירי בביירות שבלבנון (צילום: REUTERS/Jamal Saidi)
מטוס נוחת בשדה התעופה רפיק אל חרירי בביירות שבלבנון (צילום: REUTERS/Jamal Saidi)

אתמול, בעקבות הדיווח, ממשלת לבנון עידכנה כי היא מתכננת לתבוע את כלי התקשורת על לשון הרע נגד המדינה - כך דיווחה שלוחת BBC בפרסית.

נזכיר כי לפי הדיווח, החימוש המאוחסן בשדה התעופה כולל רקטות בלתי מונחות מתוצרת איראן, טילי פתח-110 קצרי טווח, טילים בליסטיים ניידים וטילי M-600 המגיעים לטווחים של מעל 300 ק"מ. עוד נמצאו בשדה התעופה טילי נ"ט מסוגים שונים, כמויות אדירות של טילים בליסטיים מסוגים בורקן קצר טווח, חומרי נפץ RDX ואבקת ציקלון. 

דווח, כי מחבלי החיזבאללה עוברים דרך פקידי מכס משוחדים עם כמויות גדולות של נשק איראני ונכנסים לשדה התעופה ללא בעיה, כך מפי העובדים במקום שדיברו עם ה"טלגרף".

כמו כן, בינואר האקרים פרצו למסכים בנמל התעופה הבינלאומי "רפיק אל-חרירי" בביירות. ההאקרים, שמתנגדים לפעולות של ארגון הטרור חיזבאללה ולכניסה של לבנון למלחמה עם ישראל, פרסמו במסכים הודעה למזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה.

האקרים פרצו למסכים בשדה תעופה בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
האקרים פרצו למסכים בשדה תעופה בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')