תא"ל במיל' דדי שמחי, ששכל את בנו גיא ז"ל ב־7 באוקטובר, התראיין אצל אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM והתייחס לתקיפות חיזבאללה. 
"יש סיכוי שמה שקורה כתוצאה מהתקיפה של חיזבאללה יהיה גדול ממה שקרה ב-7 באוקטובר. נכון, העורף יחטוף מכה קשה אבל הוא יסתדר ועל מה שהם עשו לנו שמונה חודשים הם ישלמו".

מתקפה חריגה של חיזבאללה בצפון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מתקפה חריגה של חיזבאללה בצפון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עוד אמר: "אני בטוח שהחמאס אחרי מה שעשינו להם בעזה לא יהיו מורתעים, אבל הם יצטרכו להתאושש מהמכה שהם חטפו לפחות עשר – חמש עשרה שנים. זה מה שיהיה עד שנצליח לעשות הכשרת הלבבות, וגר זאב עם כבש. הם צריכים להבין שיש לזה מחיר. יהיה מחיר גם אצלנו אבל אין לנו ברירה". 

האב השכול המשיך: "גם הסכם לא יחזיק לשלושים, ארבעים או מאה שנה. אני אומר להראות את נחת זרוענו. כנראה שהמרחק בין עזה ללבנון גדול מדי, והם לא רואים את זה. הם גם לא התרגשו מה'דונט' של ביידן".

"בערבים אני הולך אליו לקבר ושומע שירים ששמענו ביחד"| אנשי השנה: המגויסים
בזמן המתיחות בצפון, צה"ל החליט: כיתות הכוננות יצומצמו

שמחי ציין: "אני לא מחפש נקמה למרות שבני הגיבור נפל. מה שקרה ב-7 באוקטובר הוא תשלום על כל התפיסות שלנו. עברו רק שמונה חודשים. לא למדנו? אני חושב שהעורף בישראל הוא עורף איתן. תור המרכז לגבות את הדרום והצפון".

שבעה באוקטובר (צילום: אמנון ארד)
שבעה באוקטובר (צילום: אמנון ארד)

לסיכום אמר: "אין לי מושג מי זה רענן שקד. מישהו שלח לי את מה שהוא כתב. למרות שאני אב שכול, אפשר לחלוק על דבריי, אני טוען שאני אב שקול ב-ק'.כל מאה ועשרים נבחרי הציבור, וגם שלושים-ארבעים אנשי צבא צריכים ללכת הביתה. כולם".