בתום שעות ארוכות ומורטות עצבים של מצוד שניהלו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בעקבות מידע מודיעיני מדויק של השב"כ על כוונה לבצע פיגוע טרור במיידי, הצליחו לוחמי ימ"מ גם הפעם בהכוונה מדוייקת של שב"כ לעצור חשוד בפעילות טרור בענאתא שבחבל בנימין.  החשוד הועבר לחקירה בשב"כ וכוחות המשטרה ומג"ב, החלו בויסות התנועה במטרה לשחרר צירים מרכזיים. 

לילה עם הלוחמים: בדרך לעזה פושטים על כפר חמאס ביו"ש  
כשהוא קשור על גבי הרכב: תיעוד חריג של מעצר חשוד בג'נין | צפו 

תיעוד מקסדות לוחמי ימ"מ בשכם. (צילום: דוברות המשטרה)

נציין כי החל משעות הצהריים, הועלתה רמת הכוננות במחוז ירושלים במשטרה באופן דרמטי, כשכוחות מתוגברים פעלו בעיר, באופן סמוי וגלוי, ביצעו סריקות והציבו מחסומים ניידים כל זאת במטרה לסכל כוונה לבצע פעילות טרור בטווח הזמן המיידי באזור ירושלים. נדגיש, כי הפעילות של המשטרה וכוחות מג"ב החלה בעקבות מידע של השב"כ על תכנון לבצע פיגוע משמעותי.

ייתכן ופריסה מהירה של הכוחות והנוכחות המוגברת החזירה את המחבל לביתו ומנעה פיגוע גדול שכן בתום הפעילות המשותפת, בהובלת הימ"מ הצליחו לוחמי הימ"מ לבצע את מעצרו של החשוד והוא הועבר לחקירה במתקני השב"כ.  במשטרה ציינו כי "לוחמי מג״ב, צה״ל ושב״כ ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה אחוד המניב פעילות מבצעית התקפית איכותית הפוגעת בתשתיות הטרור. כוחותינו ימשיכו לפעול כל העת בכלל הגזרות לשמירה על ביטחונם של האזרחים". 

עוד דווח כי "בשעות האחרונות בוצעה פעילות ביטחונית לסיכול פח״ע של כוחות הביטחון בשטחי יו״ש, בסמוך למרחב עוטף ירושלים". בעקבות הפעילות המבצעית של כוחות הביטחון ביו״ש שהייתה באזור, הוגברו הבידוקים של כוחות המשטרה ומג״ב במחסומי עוטף ירושלים ובמוקדים רלוונטיים נוספים, זאת בהתאם לצורך המבצעי הבטחוני".

בתום הפעילות המותאמת הוחזרה הפעילות לשגרה ושוטרי המחוז עסקו בוויסות עומסי התנועה. בהתאם, בשעה האחרונה הפעילות המבצעית באזור מרחב עוטף ירושלים הוחזרה לשגרה. כמו כן, השוטרים ולוחמי מג״ב בירושלים פועלים גם בשעה זו לויסות עומסי התנועה במוקדים השונים, זאת בכפוף לבידוקים הנדרשים במעברים.