ביום חמישי הקרוב יסתיים קורס הטיס ה-188 בחיל האוויר, ובין 36 המסיימים יעמוד בגאווה סגן ע', שנבחר למצטיין הקורס כטייס קרב. סיפורו של סגן ע' הוא סיפור של נחישות, התמדה ומסירות למען המדינה. סגן ע' הוא מודל לחיקוי והמסלול שעבר יכול לעורר השראה ברבים.

סגן ע', נולד למשפחה עם מסורת ארוכה של שירות קרבי. אביו, רס"ן במיל' ל', בן 50, היה טייס קרב בטייסת 119 וכיום עושה מילואים בתור רופא לוחם ביחידה 669. מאז ומתמיד ידע ע' כי הוא רוצה להיות חלק מצוות האוויר. "היה לי חשוב להיות לוחם בחיל האוויר", הוא אומר. "חווית הטיסה הייתה מעל לכל המצופה, המקצוע הזה דוחף אותך לקצה והעשייה היא משמעותית".

9-0: שופטי בג"ץ פסקו פה אחד בעד גיוס חרדים לצה"ל | פסק הדין המלא  
משפחות מתפרקות וקריירות קורסות: מצבו הקשה של הכוח המרכזי של צה"ל  

סגן ע' מצטיין קורס טייס 188 של חיל האוויר ואביו, רס''ן במיל' ל', רופא לוחם ביחידה 669  (צילום: באדיבות המשפחה)
סגן ע' מצטיין קורס טייס 188 של חיל האוויר ואביו, רס''ן במיל' ל', רופא לוחם ביחידה 669  (צילום: באדיבות המשפחה)

השפעה משפחתית הביאה את ע', לדבריו, למקום בו הוא נמצא היום: "אני חושב שתמיד חונכנו לאהבת המדינה", הוא מציין ומוסיף: "היה לי חשוב לשרת כלוחם בתפקיד משמעותי, ובמיוחד בחיל האוויר, בגלל הקשר המשפחתי". כאשר התקבל לקורס הטיס, החליט ע' להתמסר ולהשקיע את כל מאמציו כדי להצטיין.

המלחמה האחרונה השפיעה על משפחתו של ע' באופן אישי. אביו, רס"ן ל', שירת ברציפות באזורים מסוכנים. "כשפרצה המלחמה אבא היה בכוננות והוקפץ ישר. הייתה דאגה רבה וחוסר וודאות". עם זאת, הוא טוען: "זה גם הגביר את הרצון שלי לתרום ולהמשיך בדרך הזו".

עבור רס"ן ל', הצלחתו של בנו היא מקור לגאווה גדולה: "ההצטיינות של ע' זה הדובדבן שבקצפת", הוא אומר. "זה כיף לשמוע, אבל לכל מי שמכיר אותו, זה ברור שהוא כזה מההתחלה ועד הסוף. זו פלומבה רשמית לדברים שאנחנו מכירים שנים, לאורך כל הדרך, מאז שהוא ילד ועד עכשיו". האב מודה: "הגאווה היא עצומה", ומסביר: "אני מניח שזה שילוב בין דחיפה מהבית לבין רצון אמיתי שלו.  זה תוצאה גם של מה שהוא יונק מהבית - שילוב של האופי שלו עם חינוך".

סגן ע', מצטיין קורס טייס 188 של חיל האוויר והוריו  (צילום: באדיבות המשפחה)
סגן ע', מצטיין קורס טייס 188 של חיל האוויר והוריו (צילום: באדיבות המשפחה)

המלחמה הציבה אתגר גדול בפני ע' וחבריו לקורס. "כמובן כשהמלחמה פרצה, כל המדריכים יצאו להילחם", הוא מספר. "אנחנו, הצוערים והחניכים, עשינו את מה שביקשו מאיתנו מתוך רצון לתרום כמה שאפשר. לצערנו, זה עדיין לא היה הזמן שלנו לתרום כלוחמים, אבל השתתפנו במשמרי כבוד ולוויות – זו חוויה מאוד משמעותית". לדבריו, למרות האתגרים, איכות ההכשרה לא נפגעה בזכות המדריכים המדהימים שהשקיעו מעל ומעבר.

עבור ע', השירות בחיל האוויר הוא תחילתה של דרך ארוכה של תרומה למדינה. "הגאווה שלי להיות חלק מהחייל הזה רק עלתה", הוא אומר. "ההירתמות שראיתי בבסיס הייתה מדהימה, ולשמוע את התוצאות רק חידד לי כמה דברים שעושים בחייל הזה הם משמעותיים. המוטיבציה גם ככה הייתה גבוהה, והיא עלתה הרבה יותר. מחכים לסיים כי מבחינתנו זה רק ההתחלה של הדרך שבה אנחנו מתחילים לתרום".

במשפחתו של ע' לא היה ספק כי הוא יבחר במסלול קרבי. "אני היום ממשיך לעשות מילואים קרביים לגמרי," אומר אביו. "בשורה התחתונה, ההקרבה במסלול קרבי היא יותר גדולה, אבל זה מתוך מה שע' אמר – אתה רוצה להיות איפה שאתה יכול לתת".