הדיון בבג"צ בנוגע לתפריט האוכל של האסירים הביטחוניים הקפיץ אותנו היישר אל בכירי שירות בתי הסוהר (שב"ס) לשעבר שלא מבינים מה עניינו של בג"צ בנוגע למזון האסירים ותמהים כיצד בכלל אירע המחדל שבו מתקיים הדיון האמור.

הסכם עם איראן? הפתרון הלא צפוי לחזית עם חיזבאללה בצפון
כוכב פאודה משיב לבן גביר: "אני עסוק בלהביא בטחון לאומי, והשר עסוק בי"

בכיר לשעבר בשב"ס: "אני לא יודע על מה הוגשה העתירה לבג"צ, לא התעניינתי בזה כלל, אבל מניסיוני בעבר, אני יודע שבכל עתירה לבג"צ שב"ס חייב לשלוח תגובה לעתירה. אם בג"צ היה מקבל תגובה מנומקת שמספקת את ההסברים לנטען בעתירה, בג"צ לא היה מקיים דיון כלל וכאן אני לא מבין מה קרה? מאיפה המחדל הזה שלא נתנו תגובה הולמת לעתירה ובג"צ החליט לקיים דיון ולעסוק באוכל של האסירים הביטחוניים? זה הפאק בכל הסיפור הזה".

"שירות בתי הסוהר, הוא ארגון כליאה לאומי שידע בעבר ויודע היום להסתדר עם כל אסיר לרבות אסירים ביטחוניים בעיקר בכל הקשור למזון שהם מקבלים על פי דין", המשיך. "לא נראה לי סביר שבג"צ או גורם חיצוני כלשהו צריך להתערב באיזו סוג עגבנייה יקבל האסיר, או מה תפריט התזונה של האסירים כל עוד זה עומד בסטנדרטים ובנורמות המקובלות".

"לא מן הנמנע כי גורם כלשהו גילה מעורבות יתרה, והנחה לבצע מהלכים שהם אלו שגררו את הארגון לבג"צ. אני באמת לא בקיא בפרטים אבל אני יודע שאירוע כזה לא היה אמור להתרחש כלל", הוסיף.

איתמר בן גביר תוקף את המפכ"ל והיועמ"שית (צילום :ללא קרדיט)

בכיר נוסף מציין: "פשוט משהו פגום בכל ההתנהלות. גם בשב"ס וגם בבג"צ. יש אנשי מקצוע וצריך להניח להם לעשות את העבודה. הסתדרנו בעבר עם אסירים ביטחוניים ואין הבדל בינם לבין אסירי הנוחבה. היחס לא צריך להיות שונה. לתת את המינימום שמופיע בחוק ולא מעבר".