סגן מ' וסגן י' תושבי כפר יונה וחברים שלמדו יחד בבית הספר, יעלו מחר (חמישי) יחד על רחבת המסדרים בבית הספר לטיסה של חיל האוויר, ויקבלו שני פרחי טייס, לאחר מסע של יותר משנתיים בקורס אינטנסיבי. 

ביציע תשב מורתם בבית הספר התיכון ״איש שלום״ בכפר יונה שרון גנקי. "מדובר בשלושה בחורים מאוד שונים באופיים, שהמשותף להם הוא הצטיינות בלימודים", היא מספרת.

שרון גורקי המורה (צילום: פרטי)
שרון גורקי המורה (צילום: פרטי)

"ממש לא הופתעתי כששמעתי על כך שהם סיימו את הקורס, לאחד מהם אפילו אמרתי כל הזמן שהוא צריך להיות טייס. הם שמרו על קשר עם הכיתה ואתי, וכשהתחילה המלחמה כתבתי להם שישמרו על עצמם. זו בשורה מאוד משמחת, וכבוד גדול למשפחותיהם, למערכת החינוך ולכפר יונה כולה", אמרה. 

סגן י', בן 22 הוא האח האמצעי מבין שלושה אחים. אימו עובדת בחברת בנייה ואביו עובד ב"רפאל". הוא היה נווט קרב בטייסת 119, וכיום עושה מילואים במנ"ט. זוגתו משרתת כקצינה בחיל האוויר.

מצטיין קורס טייס 188 של חיל האוויר "חונכנו לאהבת המדינה"
גאווה בתל אביב-יפו: כמעט 20% ממסיימי קורס הטיס - תושבי העיר 

טרם גיוסו, עשה שנת שירות בעמותת "אתגרים" בעפולה. בתיכון הרחיב במקצועות מדעי המחשב ופיזיקה, ובמסגרת הקורס השלים תואר ראשון בפוליטיקה וממשל. "עברתי שלוש שנים מדהימות, שכל יום הוא אתגר שאתה מפתח את עצמך ואת היכולות שלך", הוא מסכם.

לסגן מ', בן 21, אחות בשנת שירות. אימו מנהלת משאבי אנוש בחברת מזון, ואביו עובד בהייטק. בת זוגו משרתת כקצינה בחיל האוויר. בתקופת התיכון למד מ' במגמת פיזיקה והנדסת תוכנה. טרם גיוסו עשה מ' שנת שירות דרך תנועת "הצופים", שם גר עם קומונה והתנדב בארגון "אקי"ם".

על הקורס בצל המלחמה, הוא מספר: "מאד מתסכל בהתחלה להיות בקורס תוך כדי המלחמה הזו ולא חלק מהלחימה. זאת לא המשמרת שלנו, אבל היא תגיע. המלחמה חידדה לכולנו את המשמעות של מה שאנחנו עושים פה. בקורס עברתי תהליך בונה, מאתגר ומעצים".