אלוף (מיל') מתן וילנאי, יו"ר "תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל", התראיין היום (חמישי) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, ותקף חלק מהגורמים בקואליציה, זאת במהלך התייחסותו למלחמה בצפון. "גורמים משיחיסטים בממשלה הולכים להביא את מדינת ישראל לחזית לחימה נוספת ביהודה ושומרון וראש הממשלה יכול לעצור את זה", טען. 

עוד הוסיף בנוגע לזירה הלבנונית כי "אנחנו קוראים את אותה התקשורת ורואים את אותם הדברים. אני הייתי המפקד האחרון שהוציא את צה"ל מביירות אחרי מלחמת לבנון הראשונה בימים הקשים ההם. מכיר היטב את הזירה בשטח ואני חושש שמישהו, לא יודע מי, הולך לכיוון של מלחמה בצפון שהתוצאה שלה תהיה המצב של עכשיו. אז בוא נדון בזה עכשיו, למה צריך מלחמה עם הרוגים והרס בשני הצדדים. צריך למנוע את זה בתבונה ולהפעיל דיפלומטיה".

"מבחינתי זאת שואה": לאחר שהאם השכולה תקפה - כך הגיבו במשרד הביטחון
"מסתירים במכוון": ביישובים הסמוכים לירדן רועדים משחזור הטבח בעוטף

"בכלל כל תפיסת הביטחון הישראלי דורשת שינוי רדיקאלי. אף אחד לא עוסק בזה, הממשלה מנסה למנוע את העיסוק בזה השד יודע למה. לא רק הפעלת כוח צבאי. החוסן הלאומי, הקשר עם העולם, הקשר עם האמריקאים, כל אלה מוטיב מרכזי. צריך לעצור ולעשות בזה סדר והממשל הזאת לא מוכשרת לעשות את זה", הוסיף. 

חוק המילואים לא הובא להצבעה. איך זה ישפיע על צה"ל?
"זו דוגמה שיו"ר ועדת חוץ ובטחון יולי אדלשטיין הצליח להשתיל לעצמו חוט שידרה. הישג ניכר בממשלה. התחילו להבין שיש גבול למה שהם עושים. אבל אני רוצה להתייחס לנושא שנעלם מעיני הציבור. מה שקורה כרגע בדקות אלה ביהודה ושומרון, כבר חודשים ארוכים יש גורמים משיחיסטים בממשלה עם תוכנית הכרעה משיחיסטית, שהולכים להביא את מדינת ישראל לחזית לחימה נוספת ביהודה ושומרון. את צריך לעצור עכשיו וראש הממשלה יכול לעצור את זה. קורהשם ההפך בדיוק ואנחנו לוקחים סיכון נוסף באזור רגיש מאין כמותו".

תקיפה בעזה (צילום: דובר צה"ל)

לסיום, התייחס גם לסוגית הקרבות ברפיח: "רפיח זאת לא סטלינגראד. זאת רפיח. מכיר היטב את רפיח. אנחנו לא נגיע למחבל האחרון. נקודה. כן נשבור את היכולת הצבאיות והשלטוניות אבל לא משמידים רעיונות עם טנקים ומטוסים. רפיח לא תביא בשורה היא רק תביא בשורה למי שרוצה שהמלחמה תימשך עוד קצת".