מפקד זרוע היבשה לשעבר, אלוף (במיל') גיא צור, שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון ב-104.5FM ופרס את משנתו בנוגע להתנהלות הדרג המדיני ולעתיד הלחימה בגזרות השונות.

בפתח דבריו אמר האלוף במיל': "יש פה מדינה שהפסיקה לתפקד. יש עם נפלא, עם של גיבורים שיש לו הנהגה בזויה וכושלת. אנחנו לא צריכים להיות שם כבר. המלחמה בעזה הסתיימה במובן שיש לה עוד הישגים שהיא יכולה להשיג, היא יכולה להרוס עוד מנהרה, היא יכולה להרוג עוד מחבלים".

רה"מ לבנון לשעבר מתקשה לעכל את הבשורה: הצעד החריג של חיזבאללה
תוך 40 דקות בלבד: המארב של צה"ל בשג'אעייה ומכרה הזהב שמצא

"אבל המדינה לא קבעה יעדים אסטרטגיים", הדגיש, "מה שאומר שאנחנו יכולים להילחם עד אין סוף ואז זה באותה השיטה וזה כבר לא מאיים על החמאס, מכיוון שאנחנו בסד"כ קטן שם, אנחנו לא לוחצים עליו בשום דבר שבאמת מזיז לו כרגע כי הוא שולט ברצועה. בניגוד לתושבים ברצועה, שאף אחד מהם לא צדיק אבל, הם כולם די סובלים. את חמאס פחות מעניין כמה התושבים שלו סובלים".

עוד הוסיף, "אם הייתה פה ממשלה שרוצה את טובת ישראל היא הייתה קובעת יעדים אסטרטגיים וקודם כל מחזירים את החטופים הביתה במחיר של לומר 'אנחנו מפסיקים את המלחמה הזאת כי היא לא תשיג יותר ממה שהיא השיגה' ומתחילים להתכונן למלחמה הגדולה, שהיא הבעיה העיקרית שלנו, שאולי תהיה מול חיזבאללה ואיראן".

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Alaa Al-Marjani)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Alaa Al-Marjani)

"אם נתכונן ברצינות ואיראן וחיזבאללה ייראו שאנחנו מתכוננים ברצינות ונתחבר לציר האסטרטגי שארה"ב הציעה ונקיים הסכמי ביטחון לעתיד ישראל", פירט האלוף במיל', "אז יכול להיות שתימנע המלחמה בצפון ויהיה פתרון לבעיה של התושבים האומללים שפונו לפני תשעה חודשים, שאף אחד לא מטפל בהם, ואף אחד גם לא אומר להם מתי הם יחזרו. ראש הממשלה אומר: 'לא נורא אם זה לא יהיה עד ספטמבר'. הבן שלו יושב בשיקגו או גואטמלה, כשיש 120 חטופים".

"מצד אחד אנחנו עם של גיבורים, ומצד שני אנחנו עם לא נורמלי", אמר והוסיף, "יושב ראש ממשלה שכבר מואשם על ידי ועדה שסיימה את העבודה בכך שהוא אחראי על 45 חללים מאירוע מירון, השבוע התפרסם שהוא פוגע בביטחון המדינה של ישראל מועדת הצוללות, הוא מנסה למנוע ועדת חקירה על ה-7 באוקטובר ולא רוצה לקחת אחריות, והוא ממשיך לחבל בעסקה שיכולה להביא את החטופים הביתה - זה דבר לא יאומן, לא יודע איך אנחנו יכולים לקבל את זה".

גם חמאס לא תורם רבות לעסקה, אי אפשר להטיל הכל על ראש הממשלה.
"חמאס הוא ארגון מנוול, אנחנו לא יכולים להשפיע עליו אלא בלחצים, לאורך כל הדרך היו הזדמנויות וככל שאנחנו מפספסים אותם המחירים יהיו יותר גדולים".