גלעד קורנגולד, אביו של טל שוהם החטוף בעזה, התראיין הבוקר (שני) לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm, וסיפר בעצב על הירידה בשיח הציבורי בעניין החטופים: "באמצע דיון שמשפחה מדברת קמה גברת שמייצגת נהגי מוניות ואומרת לו 'תסגור את נושא החטופים, יש לנו דברים חשובים לעשות'. זה בדיוק ככה. אנחנו הולכים לכנסת ושום דבר לא נאמר על החטופים - הם עסוקים כל הזמן בבזיזת הקופה".

הוא סיפר בזעזוע: "אנחנו במקום התשיעי או העשירי בשיח הציבורי שהולך ומתפוגג. זה לא מתאים. אנחנו באמת על הסף - אנחנו מאבדים תקווה, זה כבר המון זמן שטל שם עם שאר החטופים ואנחנו לא יודעים מה קורה אתו. זה הכל מכוון, הכל מאורגן. מי מכוון? מי שלא רוצה עסקה".

בהתאם להצעה הישראלית: המאמץ החדש להוציא לפועל עסקת חטופים | דיווח
גורם מדיני: "ישראל מחויבת לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה"; בכיר חמאס: "הניסוחים 'מעורפלים'"

באשר לחייו האישיים, סיפר על נכדיו, ילדיו של טל, כי המצב קשה: "מצב הילדים של טל ממש רע, הם בנסיגה מוטרפת. אני מעריך שהם גם מאבדים סבלנות - כמה אפשר לספר להם שעוד קצת ועוד קצת? הילדה שאלה האם כשאבא יחזור הוא יהיה זקן. זה נותן אגרוף בבטן ועולה לגרון, אבל לאף אחד כאן לא אכפת בשום דבר. אנחנו יוצאים בבוקר וחוזרים בערב כי אנחנו עושים את כל המאמצים כדי לשחרר אותו".

טל שוהם  (צילום: באדיבות המשפחה)
טל שוהם (צילום: באדיבות המשפחה)

הוא סבר על העמדה הפוליטית של הממשלה: "כנראה אותם האנשים כנסת ובממשלה בראשו של ראש הממשלה שלא מתאים להם עסקה. אין אפשרות אחרת להבין את זה, כי אם באמת היו רוצים כבר יכולה הייתה להיות עסקה. אני לא קובע שום דבר, אבל אני חושב שראש הממשלה לא רוצה עסקה - עובדתית. יש אי רצון בולט לעשות עסקת חטופים ולהוריד את זה מסדר היום".

נזכיר, כי את דבריו אמר לאחר שדני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, התארח אתמול בערוץ 12 אצל יאיר שרקי ואברי גלעד, לאחר שחיכה שעה וחצי מחוץ לאולפן, ונזף בשניים על כך: "צריך להבין שלא נותנים למשפחות חטופים לחכות בחוץ, לנרמל את זה. זה קורה בכל התוכניות. הפכנו להיות 100 משפחות חטופים מנורמלות. אם הייתי מספר לך שרקי שנשב פה ונדבר על 120 חטופים היית מאשפז אותי בכפייה".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm