רועי ברוך, אחיו של אוריאל ברוך ז"ל שנרצח ונחטף לעזה בשבת השחורה ושגופתו עדיין מוחזקת בשבי על ידי חמאס, פנה היום (שני) במכתב לשופטי בג"ץ: "אתם זוכרים מה עשו לנו החמאס בחג שלנו? מכירים את התאריך 7/10? אתם חיים במדינה אחרת?". את דבריו כתב לאור שחרורו של מנהל בית החולים שיפא בחזרה לעזה, ולאור הדיונים על תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים.

"איך אתם בכלל דנים בכמות האוכל שהמחבלים הנאצים יקבלו? איך אתם משחררים נאצים בטענה שיש מחסור במקום האם חסר לנו מקום במדבר הנגב? האם אתם מבינים שכל נאצי שאתם משחררים בחזרה לעזה ינסה בהזדמנות הראשונה לפגוע ביהודים?", כתב בכעס. הוא המשיך והזכיר: "היום, לאחר תשעה חודשים, 120 חטופים עדיין מוחזקים בעזה, חלקם בחיים וחלקם כבר לא, ואנחנו עדיין במלחמה בה חיילנו הגיבורים נלחמים בגבורה ובעוצמה בעזה".

ח"כ אלמוג כהן זעם בבג"ץ: "אתם לא צריכים לדון בעתירה הזאת"
בין המסרונים לציוצים: כך בן גביר הביא בעצמו לשחרור מנהל ביה"ח שיפא | אבי אשכנזי

אוריאל ברוך (צילום: באדיבות המשפחה)
אוריאל ברוך (צילום: באדיבות המשפחה)

 עוד כתב לשופטים: "מקווה מאוד שתתחילו לחשוב ברצינות: איך אתם עוזרים למדינת ישראל בכל דרך להחזיר את כל החטופים החיים לביתם בריאים ושלמים ואת החטופים והנרצחים, שביניהם אחי האהוב אוריאל ברוך הי"ד, לקבורה באדמת הקודש? איך אתם מחזקים את החיילים הגיבורים שלנו שימשיכו להילחם בגבורה?".

"באתי להזכיר לכם, אחי השופטים המכובדים שמנהלים פה את המדינה, מה היה לנו שם בקצרה. ב-7/10 תקפו אותנו במפתיע מחבלי החמאס יימח שמם, רצחו, אנסו, שחטו, ערפו, כרתו, שרפו, שברו, הרסו, וחטפו לנו כ-250 אזרחים". את מכתבו סיים ברוך: "מקווה שעזרתי לכם קצת להיזכר במה שהעם והמדינה שלנו עברו בתשעת חודשים האחרונים. בתקווה לשינוי מידי".

נזכיר כי שופטי בג"ץ מקיימים היום היום דיון בעתירה שהוגשה על ידי רופאים למען זכויות אדם בעניין הכנסת תושבי עזה לטיפולים רפואיים בישראל, בדיון שיתקיים בחלקו בדלתיים סגורות ללא נוכחות של קהל וללא יכולת של התקשורת לסקר את הדיון.