במהלך ראיון שהתקיים היום (שלישי) בערוץ אל חדאת', נערך עימות חריף בין ואדיח עוודה, סופר ומנתח פוליטי מנצרת, לבין אלי ניסן, מנתח פוליטי מירושלים, זאת באשר לטענות על הרעב בעזה והתנאים של האסירים הביטחוניים בישראל.

חשד כבד לפיגוע ירי ביהודה ושומרון, מטייל נפגע בבטנו | צפו
לאחר שרבים מהם תמכו בטבח: החיים החדשים של תושבי עזה נחשפים

"השאלה היא מי יעמיד לדין את האחראים לשדה תימן", תקף תחילה עוודה. "לבית המשפט העליון הוגשו עתירות על ארגוני זכויות אדם ישראליים, לא פלסטיניים ולא בינלאומיים, שטוענים שהאסירים הפלסטינים האלה סובלים מהרעבה, עינויים, כריתת איברים ומרצח. הארץ, עיתון הארץ העברי... אתה רשאי להגיב על זה ואתה מדבר בשקרים, בעזות מצח ובחוצפה".

על כך השיב לו ניסן: "אני לא מאמין למה שאתה אומר ואדיח. האם אתה מאמין במה שאתה אומר? יש רעב ברצועת עזה? אתה צריך להיות מציאותי. אם היית פרשן ולא שופר תעמולה היה עליך לכבד את המסך". 

"אתה דובר חמאס?", הקשה ניסן. "איני דובר חמאס", השיב עוודה. "אתה אזרח ישראלי ועליך להבין את המצב". ניסן תקף שנית: "אני אלמד אותך לקח עכשיו". על כך ענה לו עוודה: "אתה צריך ללמד את עצמך לקח".

עימות באל חדאת' (צילום :רשתות ערביות)



"השיח הזה לא מוביל לשום דבר", אמר המראיין. "אנחנו לא שומעים אף תשובה אגב. אדון אלי אנחנו לא מצליחים לשמוע את התשובות שלכם, אתה נכנס לדבריו של עוודה ואנחנו לא יכולים לשמוע אתכם. אתן לך זמן בהמשך אבל תן עוודה להשלים את התשובה שלו ובוודאי תינתן לך הזכות להשיב. בבקשה עוודה".

העימות באל חדאת' (צילום: צילום מסך)
העימות באל חדאת' (צילום: צילום מסך)

עוודה המשיך: "אני תמה מדוע אתה מתפוצץ כל כך מהר כשאינך מוצא תשובה אובייקטיבית. עדיף לך לסגת ולהודות שהטענה שאני שוטח כרגע צודקת ועדיף לך לסגת. לא תאבד את עולמך אם תחזור בך ותודה. ישראל מודה בהרבה דברים ויש פרשנים ישראלים מכובדים שמודים שנעשות טעויות על ידי ישראל ושבוצעו פשעי מלחמה. איך אתה אומר שהפלסטינים רשעים והישראלים צדיקים ושידיהם של הפלסטינים מגואלות בדם יהודים בזמן שידיהם של הישראלים מלאות חינה. זה בלתי מתקבל על הדעת".

על כך השיב לו ניסן: "אני מאשר לך ולעוודה שאין רעב ברצועת עזה ומי ששולט בכל האספקה שנכנסת הוא חמאס וחמאס מוכרת את האספקה הזאת לתושבים ברצועת עזה עבור כסף. בנוסף לכך, עוודה האם שכחת את מה שאירע ב-7.10? מי החל במלחמה, במעשי הטבח, ברצח ובאונס? ואתה מדבר על הפשעים שישראל מבצעת? השכל לא מסוגל לתפוש את מה שאתה אומר".

עוודה השיב: "הכיבוש שקדם ל-7.10 והפשעים של ישראל במשך עשרות שנים לא מצדיקים הרבה ממה שראינו ב-7.10. זה נכון. אבל ישראל עשתה פי 10 ממה שחמאס עשתה לא נגד חמאס אלא נגד העם הפלסטיני. העונש היה לעזתים ולראייה עשרות אלפי הרוגים ועל כן ישראל נמצאת על כיסא הנאשם בהאג כעת".

ביירון - חברת תרגום מקצועית