מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמזכיר הצבאי של שר הביטחון לשעבר, האלוף (מיל') איתן דנגוט שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ברדיו 104.5fm והתייחס לפרסום בעיתון ה"ניו יורק טיימס", לפיו חוסר בחימושים בצה"ל עלול להוביל לסיום המלחמה

בתחילת השיחה נשאל האלוף דנגוט על הפרסום בעיתון ה"ניו יורק טיימס" והשיב: "לא יכול להתייחס לדיווחים כאלה ואחרים".

עוד אמר: "כלכלת החימושים נמצאת פה בכותרות כבר שבועות". האלוף דנגוט טען כי "מדינת ישראל נמצאת בלחימה אזורית כבר תשעה חודשים. כשצבא נמצא בלחימה, מדינת ישראל חייבת לעשות הערכת מצב כלכלית, אסטרטגית, ולפי זה לקבוע לאן פניה מועדות ומה יעדיה".

חיזבאללה סימן את הנקודה הרגישה של ישראל: זה היעד שנסראללה תקף הכי הרבה   
יחיא סינוואר במשבר? "אף אחד לא ממהר לבוא לעזרתו"    

השמדת אתר ייצור הרקטות התת-קרקעי בעזה (צילום :דובר צה"ל)

לפי דנגוט: "יש לנו הישגים צבאיים מרשימים ביותר בהקשר של עזה ביבשה. יש לנו עוד הישג שלא הגענו אליו והוא מתווה לשחרור חטופים".

לדבריו, "יש לנו מתיחות בצפון, גבול מזרחי ביו"ש, שאנחנו צריכים להכין אותו למצבים הרבה יותר משמעותיים - צריך רה-ארגון (ארגון מחדש). לאור כל זאת, אם מדינת ישראל תאזור אומץ ותאמר שהיא יכולה לעשות את כל זה בהפסקת לחימה בעזה תמורת שחרור חטופים מלא. לאחר מכן לעשות את הערכות, האויב הזה מתדפק על דלתינו, אנחנו נידרש שנים במלחמה מחושבת נכונה ויעילה הכוללת גם את סוגיית החימושים, אבל כוללת את היכולות שלנו לטווח ארוך". עוד הוסיף: "אם נידרש - אנחנו ערוכים, המחירים הם לא פשוטים".

כשנשאל אם הוא מצטרף להערכה שבשבוע השלישי של חודש יולי תפרוץ מלחמה בצפון, השיב דנגוט: "המצב בצפון עדין ורגיש, מתכנס למרווח שהולך ונהיה צר יותר בגמישות למניעת מלחמה. בהקשר של חיזבאללה, איראן וישראל".

פעילות כוחות אוגדה 98 בשג'עייה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות אוגדה 98 בשג'עייה (צילום: דובר צה''ל)

עוד טען כי "במידה ואנחנו נצעד ללא אופק, ושום מערכת דיפלומטית תצליח להשיג פה את נסיגת חיזבאללה לקווים שיאפשרו לאזרחי מדינת ישראל לחזור בבטחה לבתיהם, מהלך צבאי נראה בלתי נמנע".