יממה לאחר חיסול בכיר חיזבאללה מחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון, מטח נרחב ומשולב נורה הבוקר (חמישי) לעבר יישובי הצפון. בין היתר אזעקות הופעלו גם סמוך לצפת, שלומי וצומת גולני. תושבי הצפון המותקפים הביעו את זעקתם.

לפיד תוקף קבוע את סטרוק, אבל מה חושבים ראשי הרשויות בצפון ובדרום?

תגובת לובי 1701: ״מדיניות המגננה של ישראל הפקירה את תושבי הצפון. הצפון מופגז ועולה באש בעשרות מוקדים ואנו לא רואים את חרטומי המטוסים בדרך לביירות. לובי 1701 ותושבי הצפון כולו רואים הכל. רואים את חוסר התגובה, את חוסר היוזמה, את חוסר האומץ. לא נשלים עם זה. צפון ישראל בוער ובביירות הולכים לים. אם הממשלה והצבא לא יכולים להבטיח את ביטחון הצפון, תשימו את המפתחות, ואנחנו ניקח את האחריות לביטחון הצפון״. 

ממטה "נלחמים על הצפון", המייצג מאות משפחות מפונים, נמסר: "מדינת ישראל נמצאת כפסע מאיבוד הצפון. מדובר במלחמה לכל דבר ומדינת ישראל חייבת לנצח בה ולא להיכנע באמצעות הסכם. רק רצועת ביטחון בתוך לבנון תגרום לשקט לטווח הארוך. לא נשתוק אם לא תהיה תגובה מיידית, נצא לרחובות ונילחם על המדינה".

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, מסר: "הצפון מופגז ואין לזה סוף. התושבים שלנו בישובים שאינם מפונים מנסים לנהל חיי שגרה בתוך הלא נודע, אבל אי אפשר לנהל חיי שגרה תחת מתקפה עוצמתית כזאת. בין אם ילדי הגנים והפעוטונים שנמצאים בממ"ד ונאלצו לשמוע כעת בומים אימתניים מעל ראשם, ובין אם אזרחים רגילים שעושים קניות בקניון שסופג ירי או בסידורים של בוקר כולם - ללא יוצא מן הכלל חווים פה אימה. והממשלה לא באירוע!".

הוא הוסיף: "אני זועק מתחילת המלחמה שהמדיניות הזאת של מגננה התקפית היא לא פתרון. לא נסכים לכך שקייטנות הקיץ בצפון יהיו קייטנות ממ"דים! אני משוכנע שאם המתקפה הזאת הייתה הבוקר במרכז הארץ, הייתה מתכנסת ישיבת חירום בקבינט! מה עוד צריך לקרות פה כדי שהממשלה תתעורר?".

מתן דודיאן, ממובילי מטה "נלחמים על הצפון" ומפונה משלומי מסר: "כבר מעל שמונה חודשים שאין לי בית. הבית שלנו בוער, ותקיפות נקודתיות לא יגרמו לנו לחזור הביתה. אם מדינת ישראל לא תצא למלחמה כוללת בחיזבאללה ותאבד את הצפון בהסכם כניעה זה יהיה פשע ופגיעה אנושה בנו, התושבים". 

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי המטה הוסיף: "300,000 תושבים ירדו היום למקלטים, וכמה אזרחים נפצעו, לא בשביל הסכם כניעה לחיזבאללה. הצפון הוא חלק ממדינת ישראל ואסור לנו לוותר עליו בשביל שקט רגעי. מלחמה, עכשיו!"

אביב אוחיון, תושב קרית שמונה: "כבר 9 חודשים שהקו האדום בצפון מחליף צבעים, אבל משום מה מקבלי ההחלטות מסרבים לקבל את המציאות העגומה שאנחנו חיים בה. 9 חודשים שבנוסף לפינוי ולמלחמה כל אחד עובר את המשברים שלו ואת האובדן שמרחף מעל הראשים של כולנו . חיי האדם וחיי חיילנו הפכו זולים בעיניהם. אותה מדינה שמכירה בקיומה של הקונספציה ממשיכה להכיל את אירועי הצפון כאילו לא קרה כל מה שקרה מאז שמחת תורה".  

לדבריו, "כשיש פיגוע בכרמיאל כולם בלחץ שהרחוב היהודי לא התעורר רק כדי שיהיה שקט, ושוב חזרנו ל"שקט יענה בשקט". יותר מ200 רקטות ועשרות כלי טייס שתוקפים את ישובי הצפון ומבחינת המדינה "לא הופרה המשוואה", הבעיה היא שמקבלי ההחלטות אולי לא כל כך חזקים במשוואות כי משוואה זה לא". 

אוחיון המשיך ותקף: "ממשלת ישראל משמרת את אי השיווין המובהק הזה כאשר בצד אחד של האי שיוויון יש את הספרה 1 ובצד השני 0 . ולא, אנחנו לא ה-1. נמאס להיות אזרח אחראי ותורם במדינה רשלנית. נמאס לנו ממנהיגים חסרי יכולת וחסרי רצון לנצח. מנהיגים שגם עכשיו מנסים להגיע עם ארגון טרור להסכם מדיני ולא אלים".