מנכ"ל "הביטחוניסטים" סא"ל (מיל') ירון בוסקילה שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm והתייחס למלחמה בעזה ולהסלמה בצפון.  

על השאלה האם ישראל עלולה להישאר הרבה שנים בעזה ולהילחם שם, השיב: "השאלה היא אם אנחנו נרצה לחסל את החמאס או לא. אנחנו נמצאים בשלב שבו שברנו את מערכת ההגנה הסדורה של חמאס ברוב רצועת עזה לפני רפיח. נצטרך להעמיק את ההישג עד שלא תהיה לחמאס תשתית טרור ויכולת צבאית".

הטנק נפגע במטח לרמת הגולן: רס"ן במיל' איתי גלאה נהרג בלחימה
גיורא איילנד קורא להבעיר את לבנון: "מלחמה בצפון היא על גבול הבלתי נמנע"

עוד הוסיף: "כששואלים מה זה ניצחון, כביכול שאלה שקשה להסביר אותה, ניצחון הוא בעצם כשאתה מונע מהצד השני את היכולות הצבאיות וההתקפיות שלו גם אם חמאס יישאר ברמת האידיאולוגיה שלו שאותה אפשר לנצח באמצעות חינוך או לבחור בחירות אחרות. אפשר לנצח את היכולות שמתלוות לאותה אידיאולוגיה והופכות אותה למעשיות וזה בעצם הניצחון על הטרור ונשיג אותו בלחימה קשה ארוכה בתוך רצועת עזה עי שבירת השליטה המבצעית ובפשיטות. זה נשמע קשה וארוך אבל עשינו את זה כבר ביהודה ושומרון אחרי "חומת מגן". 



על משמעות החיסול השני של בכיר חיזבאללה, אמר: "מדובר בבכיר חיזבאללה שחוסל ואחראי על כל שיגורי הרקטות על הצפון. גם מי שיאייש את התפקיד שלו, לא אומר שיש לו את הניסיון הנדרש, ולכן לדבר הזה יש אפקט מיידי על חיזבאללה. בדרך כל ההסכמים בעבר עם חיזבאללה כללו הפסקת הפגיעה בבכירים יותר מאשר בפגיעה באוכלוסייה אזרחית. זה הדבר הנכון לעשות".
 
עוד נשאל לאיזו תגובה נוספת יש לצפות מחיזבאללה, זאת לאחר שהגיב בירי של כ-100 שיגורים לאצבע הגליל: "לא חשוב כמה הם יורים אלא לאן הם יורים. כשהם רוצים הם יכולים לפגוע בצורה מדויקת בבסיסי צה"ל ואפילו מתקנים אזרחיים. חיזבאללה החליט בין היתר לפגוע כלכלית בישראל. הוא יודע שעל כל בית כזה מפצים את אותם התושבים. הם יודעים שלמלחמה הזאת יש מחיר גבוה בישראל. השאלה אם זה יסתיים במטחים נרחבים, או בשטחים פתוחים".
 
"כדי להעריך מה תהיה התגובה חיזבאללה התשובה נמצאת אצל איראן והשאלה אם היא תרצה להסלים את זה. את זה נראה ביומיים הקרובים אפילו בשעות הקרובות", אמר לסיום.