תנ"צ בדימוס מוטי אדרעי, סגן מפקד מחוזות במשטרה לשעבר, שוחח עם רון קופמן ונדב העצני ברדיו 103fm והתייחס לסערת שחרורו של ד"ר מוחמד אבו סלינה, מנהל בית החולים שיפא, חזרה לעזה.

"במדינת ישראל בכל זמן נתון, עד ל-7 באוקטובר היו בעיות של מקומות כליאה. המצב החריף לאור החלטות בג"ץ", אמר. "תקן הכליאה נע בין 14,000 כלואים לבין 15,500. זה המנעד שקובע השר. בשגרה כלואים בישראל כ-5000 מחבלים, ומדי שנה משתחררים מהכלא כ-2000 איש. לצערנו גם במשטרת ישראל לא בונים תחנות חדשות, וגם בשב"ס לא בונים מקומות כליאה. מה שקרה במלחמה: לקחו את שדה תימן והרחיבו והלינו שם אסירי נוח'בה". 

מהפכה בזמן המלחמה: כך הצליח צה"ל לשבור שיא עולמי בהצלת חיי אדם
מלחמה בצפון היא מלכודת? "אסטרטגיה איראנית שנבנתה במשך 20 שנה כדי למוטט את ישראל"

עוד הדגיש: "הציבור צריך להבין שבכל שנה נתונה יש עשרות אלפי כתבי אישום, וזה משפיע על תחושת הביטחון של האזרח. כל אדם עם עבירה סטטוטורית צריך להיות מאחורי סורג ובריח".

בהמשך הוסיף: "אנחנו מתעוררים תמיד אחרי הדקה התשעים, כי אנחנו נמצאים בתקופה לחימה ויש אסירים שהם מחבלים. כשיש לך ביטחון אישי מעורער, גם אם המשטרה עושה את העבודה, הפרקליטות עושה את העבודה, עדין יש כמות שופטים מאוד נמוכה במדינת ישראל ששופטים במנעד רחב של עבירות.

עבירה היא לא רק עניין מחבלים או רצח, ואז יכול להיווצר מצב שאנשים נעצרים -  מוגש נגדם כתב אישום, מדובר לעתים על עבריינים עם עשר או 15 עבירות, אף אחד לא יודע אחד על השני, וזה משפיע על תחושת הביטחון של האזרח".

בסיום דבריו אמר: "יש מיעוט אנשי מקצוע שעושה. צריך להקים כאן קול צעקה. לצערי כאחד שהתעסק גם עם ארגוני פשיעה ופשיעת רחוב, מתי אנחנו מתעוררים? כשיש לנו 7 באוקטובר. צריך לבוא ולראות מה צריך לעשות כדי שאחרי הלחימה המצב ישתפר"