מעל ומעבר: התוכנית האקדמית של קורס הטיס ממשיכה לצבור גובה. 36 בוגרי התוכנית, ביניהם זוג תאומים, השלימו בימים אלה מסלול מפרך, והם מצטרפים למאות רבות של טייסים שהגיעו למגרש המסדרים בבסיסי חיל האוויר כשהישג נוסף באמתחתם: תואר ראשון של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.  

בתחילת המילניום נבחרה האוניברסיטה הנושאת את שמו של ראש הממשלה הראשון לשמש מטריה אקדמית לטייסים שבדרך. מיום חתימת ההסכם לשיתוף פעולה "אקדמי-אווירי" פעלו האוניברסיטה ובית הספר לטיסה במשותף לגיבוש תוכנית האקדמיזציה של קורס הטיס. בשנת 2004 התירה המועצה להשכלה הגבוהה לקיים את הלימודים בשני מוקדים - בקמפוס האוניברסיטה ובכיתות הלימוד בבסיס חיל האוויר בחצרים. המנגנון המבטיח את השגת המטרות של האקדמיה ושל חיל האוויר הלך והשתפר עם השנים. אגב, בוגרי המחזור הראשון קיבלו את תואריהם ביוני 2005, בימים שהאלוף אליעזר שקדי, בוגר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פיקד על חיל האוויר. 

בשנה האחרונה הופרד טקס הענקת התואר האקדמי מטקס הענקת דרגות הקצונה לבוגרי קורס הטיס, והוא התקיים לראשונה בקמפוס האוניברסיטה. חוקרת השואה, פרופ' חנה יבלונקה, שהוזמנה לשאת דברים, סיפרה לטייסים כי שני שלישים מקורס הטיס הראשון שלאחר מלחמת העצמאות התבסס על שורדי השואה, כמו גם שני שלישים מהכוח הלוחם שגויסו לקשה שבמלחמות ישראל ונלחמו על חירותה.  

במסגרת הרצאתה "עוז לתמורה אחרי פורענות" דיברה פרופ' יבלונקה גם על משוחררי מחנה ברגן בלזן ועל התקווה שפיעמה בליבם למרות הגיהינום שעבר עליהם מאחורי גדרות התיל:  "משיצאו לחירות, עמדו הניצולים בשערי המחנה ושרו את התקווה. מתוך הכאב שאין לו סוף הם שרו בקול גדול ומתוך הזדהות מלאה עם משמעותן של המלים ששלוש הראשונות שבהן אומרות 'כל עוד בלבב'".

 בתשעת החודשים האחרונים חווים הישראלים, ולצידם יהודי התפוצות, שברון לב מהמטלטלים שבתולדותיהם. "ושלוש המלים הללו", כדברי חוקרת השואה מבן-גוריון, "בפשטותם החודרת, נועדו להצית בכל אחד ואחת מאתנו את הכוח לחצוב מתוך האסון את עוצמתה של התקווה הנושנה ההיא, שתוביל למעשה הבנייה מחדש של הבית הלאומי על כל מרכיביו המפעימים. יתבונן כל אחד בלבבו, יקשיב להמיית נפשו ויחד נבחר בחיים ששווה לחיותם ובעבורם".

באותו מעמד אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס, לטייסים שבדרך: "התחלתם את הקורס והתואר במציאות שונה בתכלית מהמציאות שבה אתם מסיימים אותו. ב-7 באוקטובר כמעט כל הקונספציות שלנו קרסו ושילמנו, ואנו עדיין משלמים, מחיר כבד מנשוא. אתם מקבלים תואר מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מוסד אקדמי שמוביל לא רק באיכות המחקר וההוראה, אלא גם במחויבות שלו להפרחת הנגב בפרט והמדינה בכלל. שאו בגאווה את תעודת הזכאות לתואר ראשון. היא תלווה אתכם לאורך חייכם".

פרופ' מיכאל קודיש, ראש התוכנית האקדמית לקורס טיס, היישר מבט לבוגרי האוניברסיטה החדשים מקרב משפחת חיל האוויר, ואמר להם: "סיימתם מסלול מורכב, תובעני ואינטנסיבי מאוד כשבמקביל ללימודי הטיסה ולהכשרה הצבאית, השלמתם שבעה סמסטרים, חלקם מאוד עמוסים, של לימודים לתואר ראשון. חוויתם את הלמידה לעומק ולרוחב, וכולי תקווה שתשמחו לחזור אלינו כדי ללמוד לתארים מתקדמים. יישר כוח על המסלול שעברתם ואיחולי הצלחה בהמשך הדרך המאתגרת שעוד לפניכם". 

כמה ימים לאחר שהוענק להם התואר האקדמי, קיבלו בוגרי  המחזור האחרון, ה-188 במספר, את הכנפיים בטקס שהתקיים באחד מבסיסי חיל האוויר בדרום הארץ. ענידת כנפי הטיסה נעשתה במעמד הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, ובנוכחות פרננדו מרמן, אשר שוחרר משבי החמאס, יחד עם לואיס הר, במבצע "יד זהב" בחודש פברואר האחרון.  מרמן הוזמן ידי מפקד חיל-האוויר להיות אורח הכבוד בטקס.