הבוקר (שישי) הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בעיר נהריה תושב העיר סמל אלכסנדר סשה יקימניסקי, בן 19, שנהרג השבוע בפיגוע הדקירה בקניון חוצות בכרמיאל.

אלפי בני אדם ליוו את אלכסנדר בדרכו האחרונה. בהלוויה נכחו גם ראש עיריית נהריה רונן מרלי ושר התפוצות עמיחי שיקלי. האם השכולה אולגה אמרה בכאב בהלוויה: "אין מילים לתאר את הכאב הגדול של המלחמה. כולם אהבו את אלכסנדר - המורים, המחנכים. כשהתגייסת פרצה המלחמה, היית במשבר, לקחת את עצמך בידיים והמשכת את הדרך. אמרת לי 'אולי אחרי הצבא אמשיך לשירות קבע', ואז הבנתי שטוב לך. אחיך ואבא שלך מתגעגעים אליך מאוד, אתה חסר לנו". איליה, אחיו הקטן של אלכסנדר, התייפח ואמר על אחיו: "עכשיו אתה גיבור. אני לא רוצה אותך גיבור, רוצה אותך לידי בבית כשאתה עוזר לי תמיד". 

נפגע אנושות - ונטרל את המחבל: סמל אלכסנדר יקימינסקי נפל בפיגוע הדקירה בכרמיאל
פיגוע הדקירה בכרמיאל: הוארך מעצר קרובי משפחתו של המחבל בשמונה ימים

אילן, חברו הטוב ביותר של אלכסנדר, אמר: "עברתי לנהריה בכיתה י' וסשה תמיד היה חבר טוב שלי. מהר מאוד התחברנו לעצות ולהומור של סשה. הוא תמיד האמין בי, יהיה זכרך ברוך חבר יקר".

פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום :דוברות מד"א)

ליאת, המחנכת של אלכסנדר, מבית הספר "אורט שחקים" שבעיר ספדה: "אלכס הגיע אלינו בכיתה י'. הוא היה צנוע, תלמידים כיבדו אותו, הוא היה אהוד על כולם. עם הזמן, נפתחת כמו פרח יפה, סיפרת לנו על הכאב של המלחמה באוקראינה. עשית קורס קדם-צבאי נהיגה, הגשמת משימות. אתה גיבור שלנו, הצלחת להתעשת ולהגיב בירי. אתה גיבור ישראל, לנצח תישאר בליבנו". 

סא"ל עומר בר-לב, מפקד גדוד 71, בו שירת יקימניסקי ז"ל, ספד לו בשם צה"ל: "אלכסנדר, אנחנו עומדים כאן וכואבים את נפילתך. המערכה שהחלה בדרום עודדה את אויבינו גם בצפון, והגדוד קלט אותך. חבריך מספרים שהיית נכון לכל משימה, עם חיוך ורצון לתרום. בשבועיים האחרונים סייעת לפלוגת נחשול, וגם ברגעייך האחרונים חתרת למגע מול האויב. כולנו בגדוד מאמצים את משפחתך אלינו בכאבם הכבד מנשוא, אתם חלק בלתי נפרד מאיתנו. תודה לך אלכסנדר על האדם שהיית, לעד תישאר חלק בלתי נפרד מאיתנו".