קצין רפואה ראשי גיי ראשון בישראל: מחר יכנס לתפקיד קרפ"ר תא"ל ד"ר זיוון אביעד בר, הומו מוצהר ומומחה לרפואה פנימית ששימש בתפקידים בכירים רבים כקצין רפואה. 

אביעד-בר בן ה-44 נשוי לארז ואב לשניים. הוא סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב כעתודאי, ביצע סטאז' במרכז הרפואי שיבא ואחר כך המשיך להתמחות ברפואה פנימית בבית החולים איכילוב. בין תפקידיו הוא היה קצין רפואה של חטיבת גולני, וראש ענף מיון רפואי בצה"ל. בתפקידו האחרון היה שותף לעדכון ספר הפרופילים הצבאיים של צה"ל.

תא"ל זיוון בר-אביעד יחליף בתפקידו את תא"ל פרופ' אלון גלזברג ששימש קצין רפואה ראשי בארבע השנים האחרונות בעיצומה של מגפת הקורונה.  גלזברג בן ה-52 הוא פרופ' לכירורגיה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן, ושימש בתפקידים רבים בחיל הרפואה, חלקם התמקדו בשיפור הישרדותם של פצועי טראומה. במקביל לעבודתו ככירורג ותפקידיו הצבאיים, פרסם עשרות מאמרים בספרות המדעית העולמית, וסיים גם התמחות שניה במינהל רפואי. 

תא''ל פרופ' אלון גלזברג היוצא. הוביל לשיפור הישרדות הפצועים (צילום: באדיבות דו''צ)
תא''ל פרופ' אלון גלזברג היוצא. הוביל לשיפור הישרדות הפצועים (צילום: באדיבות דו''צ)

לאחר השבת השחורה, שם דגש פרופ' גלזברג על הטיפול הראשוני בפצועי הטראומה, הוביל שינויים בפרוטוקולים הטיפוליים ושם דגש על הפינוי המוסק המהיר של הפצועים שהוביל להצלת חייהם של חיילים רבים. גלזברג היה שותף גם להכנסת מנות הדם הטרי ליחידות הקרביות, אלמנט שהוביל אף הוא לשיפור בהישרדותם של הפצועים הקשים, והוביל משלחות סיוע צבאי לאזורי אסון ברחבי העולם.