תחקיר בארי שחשף את הממצאים והמסקנות על הטבח שאירע בקיבוץ ב7.10 ושבו נלחמו 340 מחבלים אל מול 26 לוחמי צה''ל בלבד, פורסם הערב (חמישי) וכבר מתחיל לעורר הדים בקרב פרשנים וכן שרים, ח"כים ופוליטיקאים.

תחקיר הקרב בבארי עושה ״הנחה״ לפיקוד הבכיר של צה״ל | אבי אשכנזי
השיחה שיירט שב"כ במהלך האירוע וצרור היריות שסיכל את הפריצה לבית פסי

כך, למשל כתב יאיר גולן, יו"ר מפלגת "הדמוקרטים": "מי שלא רוצה ועדת חקירה יודע למה. תחקיר צה"ל על המחדל בבארי הוא טיפה בים לעומת התחקיר שצריך לערוך. אם מישהו חושב שניתן יהיה למסמס ועדת חקירה ממלכתית הוא טועה. מגיע לחיילים שלנו, למשפחות השכולות ולמשפחות החטופים והחטופות תחקיר מלא ומקיף על כל המחדלים שהובילו לשבעה באוקטובר. המדינה זקוקה לכך כדי ש'לעולם לא עוד' לא תישאר סיסמא ריקה. האזרחים זקוקים לכך כדי שידעו שהמדינה עושה הכל כדי לא להפקיר אותם פעם נוספת".

יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)

ח"כ ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הוסיף וצייץ בחשבון הטוויטר (X) שלו: "הצהרת גלנט ותחקיר בארי מוכיחים ביתר שאת את הצורך בוועדת חקירה ממלכתית לאירועי השבעה באוקטובר. הממשלה לא יכולה להמשיך לחמוק מאחריותה כלפי אזרחי ישראל, משפחות הנופלים ומשפחות החטופים".

יאיר לפיד (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

ח"כ טלי גוטליב הביעה זעזוע גם היא וכתבה: "מה זה תחקיר על התנהלות הלוחמים בשביעי לאוקטובר? מה זה להטיל דופי בשעת לחימה בלוחמים הגיבורים?? אנחנו רוצים לדעת איפה היה הרמטכ"ל, איפה היה ראש השב"כ איפה היה ראש אמ"ן ואיפה חיל האוויר בלילה שקדם לתופת ובבוקר השביעי לאוקטובר. שתתבייש לה צמרת צה"ל בפרסום תחקיר על התנהלות כוחותינו שהיו מעטים מול 3000 מחבלים עם אפס מודיעין. אל תמרחו אותנו עם תחקיר על לוחמינו שהגיעו לשטח. תנו לנו דין וחשבון על מחדל היערכות צבאית ומודיעינית שעלה לנו בלמעלה מ-1200 נרצחים ומאות חטופים! חוצפה לא מפתיעה של צמרת צה"ל שזורה חול בעיני הציבור והכל כדי להרחיק את העיסוק בשאלות החשובות באמת. לוחמים גיבורים ואמיצים אנחנו אתכם! יבוא יום ונדע את האמת. כי-3000 מחבלים לא יחדרו את גבולות ישראל בלי שהמודיעין ידע על זה ושלא יספרו לנו סיפורים".

טלי גוטליב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
טלי גוטליב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)