יו"ר תנועת הביטחוניסטים תא"ל אמיר אביבי שוחח היום (שבת) עם מעריב והתייחס לחיסולו האפשרי של מספר 2 בחמאס מוחמד דף. אביבי מפציר בהנהגה "לתת פקודה להיכנס לרפיח" ואינו מאמין שחמאס רוצה עסקה. לדבריו: "רק הכרעה של חמאס בדרום תוכל לגרום לחיזבאללה לחשב מסלול מחדש ולמנוע מלחמה".

פרס של 200 אלף דולר על ראשו: זה המח"ט שישראל ניסתה לחסל בחאן יונס
הגיעו גם לסמל? חיסול מוחמד דף הוא יותר ממכה אנושה לחמאס

תא"ל במיל אביבי, ששימש בעברו גם כראש לשכת הרמטכ"ל, מסביר: ״מוחמד דף הוא המאסטר מיינד הצבאי של חמאס. הוא זה שפיקד על השביעי באוקטובר, הוא למעשה בפועל המפקד הצבאי של ארגון החמאס. הוא הדמות הכי מוערכת ונערצת וזה בעצם כמו לחסל את הרמטכ"ל  של צבא חמאס".

ניסיון החיסול של מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
ניסיון החיסול של מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

אביבי סבור כי "ההשלכות עשויות להיות משמעותיות מאוד על כושר הלחימה של מחבלי חמאס, על המורל ועל השליטה בכוחות". הוא מציין "שכשהתחילה המלחמה, דף וסינוואר פיקדו עליה מחמ״לים שנראים בערך כמו הקריה. זה שכעת דף נמצא באיזה חושה, רק מעיד על העובדה שחמאס כגוף צבאי הולך ומתפרק והפיקוד והשליטה שלו הופכים להיות מאוד מאוד בעייתיים".

מוחמד דף, יחיא סינוואר (צילום: רויטרס,חדשות 12)
מוחמד דף, יחיא סינוואר (צילום: רויטרס,חדשות 12)

עוד מוסיף אביבי וקובע: "הפעולה של צה״ל בשטח גם מעידה על כך שככל שאנחנו ממשיכים לפעול, המודיעין שלנו הולך ומעמיק ביכולת לקבל מודיעין יומינטי וזה משמעותי מאוד".

אביבי מסכם: "חשוב לומר, צה״ל עקב בצד אגודל, מחסל את חמאס". הוא מתריע: "אסור להישמע לכוחות שמשדרים חולשה ואומרים - שאי אפשר לנצח", ופוסק: "אפשר לנצח את חמאס,  אנחנו בדרך לשם״.