יממה לאחר ניסיון החיסול של מוחמד דף בחאן יונס, אחת השאלות הבוערות ביותר היא איך ישפיע המהלך הדרמטי על המגעים לעסקת חטופים. ישראל עדיין מחזיקה בתיאוריה לפיה חיסול הבכירים מפעיל לחץ על חמאס להסכים לעסקה (כך גם נטען לאחר חיסול סאלח אל-עארורי בחודש ינואר), אך החיסול עלול לעלות לחטופים בזמן יקר.

אלוף במיל' נועם תיבון שוחח הבוקר (ראשון) על הנושא עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM ואמר: "באותה נחישות שחיסלנו את דף, צריך להגיע לעסקת חטופים ולהחזיר אותם הביתה. לא תהיה לנו עוד הזדמנות, יש כאן באמת התקדמות מאוד טובה, גם בגלל קלפי מיקוח שיש לנו בציר פילדלפי ומסדרון נצרים, וגם בגלל שהגיעה העת.

"אני לא מנסה להיכנס לראש של סינוואר, צפויה השהיה של המגעים על ידי חמאס אבל אני מניח שהם יחזרו למו"מ", הוסיף. "אני מסתכל על הצד הישראלי, כרגע זה אינטרס ישראלי ממעלה ראשונה, וכולי תקווה שראש הממשלה לא יכניס את אותן הערות קטנות, כמו שהוא עושה כל פעם בצורה של הצהרות שמשבשות את המשא ומתן".

חיזבאללה ינקמו בשם מוחמד דף? אלה הסיכויים כעת למלחמה כוללת
חמאס לנתניהו: "מוחמד דף שמע אותך וצחק עלייך"

בחדרי המודיעין והמבצעים של פיקוד דרום פרושות כרזות המציגות עשרות תמונות פנים של עשרות מחבלי חמאס וג׳יאהד איסלאמי, כולם הם בדרגים בכירים, כשבראש יחיא סינוואר ותחתיו מוחמד דף, כשלצידו מפקד חטיבת חאן יונס ראפע סאלמה. תחתיהם מופיעות עשרות תמונות של מפקדי שטח ומחבלים בכירים פחות.

ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

מאז שבעה באוקטובר שב״כ ואמ״ן נמצאים במשימה לאתר כל אחד ואחד מהמופיעים בכרזות ולהביא לפגיעה בו: מהאוויר, מיבשה ומהים, הכל בהתאם לתרגום המודיעין לפעולה מבצעית.

הפעילות אתמול באה בעקבות מידע שהועבר בשעות הלילה. המידע הצביע על כך שמוחמד דף, רמטכ״ל החמאס, וסגנו מח״ט חאן יונס ראפע סאלמה, הגיעו למתחם במערב חאן יונס, באזור המואסי צמוד מאוד למתחם האוהלים ההומניטרי. על פי המידע המתחם ממוקדם בשטח חקלאי פתוח בו ישנן בין שמונה לתשע חושות, ולצידן כמה צריפים מעץ המחוברים במסדרון המכוסה בסכך.

כלי טייס של חיל האוויר ששוגרו מיד על מנת להעביר תמונות של המתחם. מהתיעוד למדו בצה״ל כי המתחם מגודר ומופרד על ידי צמחיית עצים ושיחים מהאוהלים של תושבי עזה העקורים.

תיעוד התקיפה בחאן יונס, ניסיון חיסול מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
תיעוד התקיפה בחאן יונס, ניסיון חיסול מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

חיל האוויר כבר למוד ניסיון מהמקרים הקודמים בהם ניצל מוחמד דף מניסיונות החיסול השונים. בשב״כ הבהירו לאנשי חיל האוויר ולדרג המדיני, שאישר את החיסול, כי המתחם עומד כיעד סגור של חמאס, בו שוהים עשרות מחבלים, חלקם מוגדרים כאנשי שטח בכירים. עוד קבעו שב״כ ואמ״ן כי אין במתחם חטופים ישראלים.