הרמטכ״ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר האלוף תומר בר יפגשו היום (ראשון) עם לוחמי יחידת הקומנדו של חיל האוויר  ״שלדג״ בנסיון ללבן איתם את תוצאות תחקיר הקרב בבארי ב-7 באוקטובר. לאחר פרסום התחקיר נוצר משבר ביחידת העלית לאחר שעורכי התחקיר בראשם האלוף במילואים מיקי אדלשטיין החליטו להעיר על דרך תפקוד צוות הלוחמים הראשון והיחיד של היחידה שהגיע סמוך לשעה תשע בבוקר לקיבוץ וניהל לחימה בסמוך לשער הכניסה של הישוב.

מהתחקיר עלה כי הכח הקטן ניסה להתקדם פעמים בשני צירים אולם נתקל באש ובנפגעים. בשלב מסוים הבחין הכח בציר הגעה של מחבלים ליד השער הכניסה הראשי והחליט לנהל שם לחימה כדי למנוע הגעה של כוחות נוספים והוצאת חטופים. האלוף אדלשטיין בחר למתוח ביקורת על ההחלטה של הצוות. האלוף גם מתח ביקורת על מפקד סיירת מטכ״ל על כך שהחליט בשעות הערב להוציא מהקיבוץ צוות לוחמים של היחידה כדי להתחמש. אולם לא החזיר אותם להמשך לחימה.

לוחמי יחידת שלדג היו הראשונים להגיע לקיבוץ בארי. כח אחר של היחידה הגיע לבסיס רעים הסמוך. הכוח בקיבוץ בארי פעל לצד כיתת הכוננות סה״כ כ30 לוחמים אל מול מעל 350 מחבלים שהיו בעדיפות מספרית ובאמצעי לחימה. כוחות התגבור הגיעו רק בשעות הצהריים וגם אז לא היו מאורגנים ולא היה מפקד צבאי או מערך פיקודי שיתגלח את הלחימה ויחלק גזרות וכוחות לחימה.

בשלדג האווירה קשה. היחידה איבדה ב7 באוקטובר שישה קצינים ולוחמים בשלוש זירות הלחימה שניהלה בקיבוץ בארי, בקיבוץ מפלסים, ובבסיס רעים. לוחמי שלדג פעלו במשך יומיים בתוך קיבוץ רעים והרגו בקרבות פנים אל פנים מחבלים רבים. ״חלק מהלוחמים מרגישים פגועים ממסקנות התחקיר. בשל כך החליטו הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר לקיים שיחה עם הלוחמים ביחידה. הלוחמים עשו את המשימה. תמונת הקרב היתה כאוטית הלוחמים פעלו בלחימה  ועשו גם כמה טעויות ולכן המפקדים מצאו לנכון לדבר איתם״ אומרים בצבא.