למרות שאנחנו מצויים בתוך תקופה קשה של מלחמת חרבות ברזל, והסכנות הכרוכות בכניסת של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) לתחומי המדינה בניגוד לחוק, עדיין ישנם כאלה שמרשים לעצמם לסכן את הציבור ולזלזל בחוק, והכל למען בצע כסף. כך לדוגמא נתפס הלילה (ראשון) תושב הדרום שברכב שבו נהג מסתתרים 20 שב"חים, אותם ניסה להכניס לשטחי המדינה. 

במשטרה מציינים כי כחלק מהתכנית המבצעית שהתווה מפקד המחוז הדרומי למאבק בכניסת שוהים בלתי חוקיים לשטחי מדינת ישראל, שוטרי מג"ב וכוח מילואים קיימו בשעות הלילה פעילות בקו התפר שבתחום מרחב לכיש, במהלכה איתרו רכב הסעות שנע באחד מהצירים המוכרים כנתיב הברחת שב"חים, ועצרו אותו לבדיקה בשיתוף שוטרי תחנת קרית גת. 

במהלך הבדיקה עלה, כי החשוד העלה לרכבו 20 נוסעים, כולם כך התברר בהמשך תושבי השטחים ללא אישורי שהיה בתוקף והם נעצרו להמשך חקירה. כמו כן, הנהג החשוד בהסעתם, תושב לקיה, נעצר אף הוא לחקירה בחשד להסעת שוהים בלתי חוקיים, וכן עלה כי נתפס בעבר בגין הסעת שוהים בלתי חוקיים, והיום (שני) הוא יובא בפני בימ"ש השלום יחד עם 11 שוהים בלתי חוקיים שהסיע, בבקשה להאריך את מעצרם.

נגד החשודים צפויים כתבי אישום כבר בימים הקרובים לרבות בקשה להארכת מעצר של חלקם. בנוסף, הרכב ששימש את הנהג החשוד נתפס להמשך בחינת הליך לחילוטו.